همراه با برنامه "ترنم آیات" که جمعه ها از شبکه رادیویی قرآن پخش می شود، چگونگی تلاوت هریک از آیات قرآن کریم را براساس معنای آن بیاموزید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن، برنامه "ترنم آیات" با موضوع بحث و بررسی درباره ارتباط میان لفظ و معنی و تناسب موسیقیایی الفاظ و عبارات قرآن کریم با مفاهیم آنها سعی دارد نحوه صحیح تلاوت با توجه به معنای آیه را تبیین کند.

در این برنامه که روزهای جمعه ساعت 12:30 تقدیم شنوندگان رادیو قرآن می شود کارشناس حوزه تفسیر، مفاهیم آیات منتخب را تبیین می کند و سپس کارشناس تلاوت  و موسیقی قرآن کریم به نکات مربوط به اصوات آیه می پردازد .

در ادامه این برنامه پس از بررسی مفهومی و صوت و لحن آیه منتخب، بهترین لحن برای تلاوت آیه که با قواعد موسیقی و معنای آیه سازگار است معرفی می شود.

تلاوت انتخابی برای هرآیه باید بتواند مفهوم آیه را بهتر القا کند و براساس قوانین صوت و لحن و همچنین معنا و تفسیر آیه باشد.

برنامه "ترنم آیات" کاری از گروه تفسیر شبکه رادیویی قرآن است که به سردبیری و تهیه کنندگی فاطمه کاشانی وحید و با حضورکارشناسی حجت الاسلام محمدپویا وعلیرضافتحی پور روزهای جمعه ساعت12:30 برروی موج اف ام ردیف100مگاهرتز تقدیم شنوندگان می شود./ي2

برچسب ها: رادیو ، قرآن ، ترنم آیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار