استاندار اصفهان: شعار امسال سازمان جهانی گردشگری با عنوان گردشگري و آب به صورت خلاقانه و مبتکرانه مطرح شده وگردشگری را هوشمندانه به آب متصل کرده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، رسول زرگرپور در همایش روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری در جمع هتلداران و دست اندركاران بخش گردشگري استان، اظهار کرد: محور توسعه گردشگری اصفهان پیش‌بینی و ترسیم شده، اما عملیاتی شدن آن در گرو همکاری مجریان این عرصه با برنامه‌ریزان مدیریت شهری است که در این خصوص ما دست یاری به سوی آنها دراز می‌کنیم.

استاندار اصفهان افزود: به عنوان یک متخصص بین المللی آب در طول بیست سال گذشته در شورای جهانی آب که هر سه سال یک بار برگزار می شود شرکت کرده ام و در جریان مسائل پیرامون آب هستم.

وي ادامه داد: در طول این سالها در شورای جهانی آب شعارهای مختلفی با محوریت آب همچون آب و محیط زیست، آب و تغيير اقلیم،‌ آب و نیاز کلی جهان، آب و کره زمین مطرح شده است که نشانگر نیاز کلی جهانی به مسئله آب و تعامل بین‌المللی در این خصوص مي باشد.

زرگرپور تصريح كرد: شعار امسال تحت عنوان گردشگری و آب نشان از خلاقیت و ابتکار نسبت به مقوله تأثیرگذاری آب در صنعت گردشگری دارد.

وي با اشاره به جلسه هیئت دولت در هفته گذشته عنوان کرد: در این جلسه 5 محور اصلي مطرح شد که محور سوم آن به مبحث ارتقا صنعت گردشگری و استفاده از منابع و ظرفیت های موجود میراث فرهنگی اختصاص داشت.

استاندار اصفهان خطاب به دست‌اندرکاران عرصه میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان گفت: ما محور توسعه را در اصفهان پیش‌بینی کردیم، اما نیازمند کمک شما هستیم و در این زمینه دست ياري به سوی شما دراز می‌کنیم.

وي اصلی‌ترین محور اصفهان در زمينه گردشگری را پرداختن به مسائل میراثی و دید نو دانست و افزود: در این راستا باید تشکلی تشکیل شود تا ایده‌ها در آن مطرح و سپس به هیئت دولت ارائه شود.

زرگرپور با تأکید بر اینکه در تمامی کشورهای جهان، سایت‌های میراثی و گردشگری و نیز هتلداری ضوابطی دارد، اذعان داشت: اگر بخواهیم در زمینه گردشگری به استانداردها برسیم باید ضوابط در این زمینه را اجرایی کنیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.