سبک کردن احساس گناه به راحتی که فکر می کنید نیست یک روانشناس گفت: اگر ما در مورد چیزی احساس گناه می کنیم، به احتمال زیاد بخش از زندگی ما نیازمند بررسی و باز بینی است.

معصومه حاتمی در مصاحبه با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با اولین حملات و مواجهه شدن با احساس گناه باید به دنبال دلیل آن باشیم و سپس با یافتن دلیل احساس گناه باید به دنبال آن باشیم و سپس با یافتن دلیل احساس گناه مان اقدام به ایجاد تغییرات کنیم و زندگی و افکار و رفتار خود را باز رسی و پالایش کنیم.
 
این استاد روانشناس افزود: محققان ترجیح می دهند کلمه نه امت  و پشیمانی را انتخاب کنند و به کار ببرند  زیرا بیان کننده احساسات ما است که تصدیق کننده احساسات و عواطف فرد دیگری است که ما فکر می کنیم از سمت ما لطمعه ای به وی رسیده است.
 
این استاد روانشناس با ارائه راهکارهایی برای سبک کردن احساس گناه تصریح کرد:  روش هایی برای سبک کردن احساس گناه توصیه شده که باز بینی  و دوباره نویسی اولویت ها و اهداف، اولین آنها به شمار می رود،  به این معنا که  اگر در قسمتی از رفتارتان با اطرافیان اشتباهات و کوتاهی هایی ملاحظه گردید سعی کنید راجع به آن فکر کنید و تصمیم گیری درست را انجام دهید واگر لطمعه ای و صدمه ای به دیگران وارد کرده اید با مشورت دیگران و از راه درست سعی در جبران آن کنید.
 
وی افزود: مورد دیگر یاد گرفتن عذر خواهی و پوزش طلبیدن است،  زیرا وقتی که اطرافیان وظیفه خود را درست انجام داده اند و ما تحت تاثیر احساساتمان عمل می کنیم عذر خواهی می تواند بهترین راه از بین بردن رفتار اشتباهمان باشد.
 
وی در پایان با اشاره به این که هر انسانی در زندگی اشتباه می کند افزود:  به خودتان قول دهید که از این اشتباهات درس های لازم را بگیرید، دروغ گفتن و زخم زبان زدن و  شکستن قلب دیگران با انجام رفتارهای  نادرست و سایر کارهای خلاف عرف هر کدام یک اشتباهند و زمانی که از اشتباه بودن کار خود مطلع هستید و ناراحتی اطرافیانتان را احساس می کنید با یک عذر خواهی صادقانه و توضیح دلایل کار خود درباره اشتباهتان، دوباره احساس آرامش خواهید کرد پس سعی کنید با دیگران همانگونه رفتار کنید که دوست دارید همانگونه با شمار رفتار کنند./ف
برچسب ها: سبک ، احساس ، گناه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار