به سبب کاهش محسوس دما از اوايل هفته آينده سازمان "هواشناسي" توصيه هاي لازم را براي کشاورزان صادر کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، امروز "پنجشنبه 11مهرماه 92" اعلام شد، براساس نقشه هاي پيش يابي هواشناسي، روز شنبه با نفوذ توده هواي سرد و شروع بارش در شمال غرب و سواحل درياي خزر، دماي هوا در سطح کشور کاهش مي يابد و در اين مدت "کاهش دما" در نوار شمالي بين 8 تا 15 درجه، در نوار مرکزي بين 5 تا 10 درجه و در نوار جنوبي بين 2 تا 5 درجه پيش بيني مي شود و اين هواي سرد تا روز سه شنبه در سطح کشور ماندگار است.



بنابراين گزارش، به کشاورزان توصيه مي شود به علت کاهش محسوس دما  در مدت ذکر شده جهت جلوگيري از آسيب هاي احتمالي به محصولات خود جوانب احتياط را رعايت کنند وهمچنين در مناطق سردسير استان هاي قزوين، تهران، البرز، سمنان، زنجان، خراسان شمالي و شمال خراسان رضوي برداشت ذرت علوفه اي و محصولات آماده برداشت تسريع شود.
شايان ذکر است، انتقال کندوهاي زنبور عسل مناطق کوهپايه اي به مناطق گرمتر و حفاظت از سامانه هاي آبياري تحت فشار بويژه در مناطق سردسير استان هاي شمال غربي مورد توجه قرار گيرد.
لازم به ذکر است، محصولات کشاورزي آماده برداشت در مناطق مرتفع سردسير استان هاي شمالي و محصولات زراعي و باغي زودرس در شمال غرب سريع برداشت شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار