يكي از محصولات جنجالي سوني كه در طبقه بندي فبلت ها قرار مي گيرد Xperia Z ultra مي باشد.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،بدون شک Xperia Z Ultra يکي از برترين گوشي‌هاي هوشمند غول پيکر مي‌باشد اگر چه با اين اندازه شايد بتوان آن را در قلمروي تبلت‌ها دانست؛ اين در حالي است که صفحه نمايش اين غول زيبا، آخرين فناوري‌هاي سوني را در خود جمع‌آوري کرده و در خود گنجانده است.

صفحه‌نمايش Triluminos با رزولوشن 1080p اين نويد را به متقاضيان اين گوشي تلفن‌همراه داده است تا مشکل زاويه ديد گوشي‌هاي سوني را براي هميشه حل کند که بدون اغراق در اين کار موفق هم بوده است.در کنار آن بهره‌گيري از موتور مجتمع X-Reality باعث شده است تا همه رنگ‌هاي به نمايش درآمده در صفحه‌نمايش آن برجسته‌تر به نظر برسند و کنتراست موثرتري نسبت به قبل داشته باشند.
تراشه و صفحه‌نمايش به کار رفته شده در Xperia Z Ultra دو ويژگي موثر و نوظهور را در گوشي‌هاي آينده سوني رقم زد. در ادامه ما به طراحي و کيفيت ساخت اين غول سوني خواهيم پرداخت.


Xperia Z Ultra نيز ضد آب بوده و از همان طرح کلي Xperiaهاي جديد تبعيت مي‌کند. اندازه دستگاه شايد بزرگ باشد اما بدون شک جالب‌ترين قسمت سخت‌افزاري آن همين بدنه و طراحي‌اش هست.خاصيت ضدآب بودنش نيز ارتقاء يافته است و از IP 57 در Xperia Z به IP 58 افزايش يافته است. تنها نکته منفي در انتخاب مواد سازنده آن بوده است. از شيشه خيلي زياد استفاده شده است به همين دليل سطح دستگاه زيادي لک شده و اثر انگشت را به خود مي‌گيرد.


Xperia Z Ultra همراه يک صفحه‌نمايش 6.4 اينچي 1080p از نوع Triluminos است، که با موتور مجتمع X-Reality پشتيباني مي‌شود. سوني مشتاق است تا نشان دهد که اين بار هيچ چيز جلودار صفحه‌نمايش دستگاهش نيست. تراکم پيکسلي اين صفحه‌نمايش 344ppi است.

اما اين صفحه از رتيناي iPhone 5 درخشان‌تر است. موضوعي که شما آن را بسيار راحت درک خواهيد کرد. پيشرفت در زواياي ديد صفحه است.اين دفعه زواياي ديد بسيار وسيع هستند؛ فقط در شيب بسيار زياد است که تغيير رنگ و کم شدن کنتراست ديده مي‌شود. متاسفانه، صفحه‌نمايش Xperia Z Ultra بسيار شفاف و منعکس‌کننده نور است.


گوشي سوني Xperia Z Ultra به طور باور نکردني داراي ضخامت 6.5 ميلي‌متر است اما معمولا اين طور طراحي به ضرر فاکتور مصرف باتري است. اما هنوز 3050 ميلي‌آمپر ساعت زياد هم بد نيست.Sony Xperia Z Ultra با آندرويد 4.2.2 از جعبه‌اش بيرون مي‌آيد که لانچر مخصوص Sony روي آن قرار دارد.اکثر دستگاه‌هاي Xperia اخيرا داراي آندرويد جلي‌بين 4.2.2 هستند و يا اين که به زودي اين بسته به‌روزرساني را دريافت خواهند کرد.

Sony Xperia Z Ultra اولين دستگاهي است که از آخرين تراشه Qualcomm يعني Snap Dragon 800 بهره مي‌برد.اين گوشي تلفن همراه با يک پردازنده چهار هسته‌اي Krait 400 با کلاک 2.2 گيگاهرتز و پردازنده گرافيکي Adreno 330 به همراه 2 گيگابايـت رم قدرتـي باور نکردنـي گرفته است.Sony Xperia Z Ultra مثل ديگر پرچم‌داران فعلي داراي يک صفحه نمايشگر با رزولوشن 1080p است که ما به سادگي مي‌توانيم تفاوت‌هاي دو تراشه قديمي و جديد Qualcomm را در آن مشاهده کنيم.


Krait 800 با کلاک 2.2 گيگاهرتز در حال حاضر سريع‌ترين پردازشگر موجود در بازار پردازنده‌هاي موبايلي است.دوربين تلفن هوشمند Sony Xperia Z Ultra داراي کيفيت و دقت 8 مگاپيکسلي است که قادر به ثبت کردن تصاويري با کيفيت 1364 × 2448 پيکسل است. در حالت Auto Mode نيز مي‌تواند تصاويري 7 مگاپيکسلي با کيفيت 3104 × 3228 پيکسل را ذخيره کند.

تلفن هوشمند Sony Xperia Z Ultra توانايي ضبط فيلم با کيفيت 1080p و با سرعت 30fps را دارد. نکته جالب اين جا است که کاربر مي‌تواند در حين فيلم‌برداري عکاسي هم کند.اما عکس‌ها اسکرين شات‌هايي هستند که 1 مگاپيکسل کيفيت دارند و از ويژگي‌هاي عکاسي هم بي‌بهره است.


جزئيات در ويدئوهاي تلفن همراه Sony Xperia Z Ultra به خوبي مشخص هستند. عمل فيلم‌برداري بسيار نرم صورت مي‌گيرد و حالت فوکس دوربين آن نيز بسيار سريع انجام مي‌شود.ميدان ديد نيز بسيار گسترده است به طوري که شما براي فوکس روي هدفتان نيازي به اين نداريد که به عقب برگرديد.

اين دستگاه تلفن همراه بدون شک از لحاظ ظاهر بسيار راضي‌کننده مي‌باشد و از نظر قدرت نيز با دارا بودن و برخورداري از پردازنده 4 هسته‌اي Krait 400 که روي فرکانس 2.2 گيگاهرتز کلاک شده است و 2 گيگ رم و تراشه Snapdragon 800 هيچ حرف و حديثي باقي نمي‌گذارد.

نمايشگر تلفن همراه Sony Xperia Z Ultra نيز به خوبي کمبودهاي مدل‌هاي قبلي خود را پوشش داده و با تجهيز شدن به نمايشگر Triluminos و مجهز به موتور مجتمع X-Reality داراي زواياي ديد خيلي بهتري نسبت به نسل‌هاي قبل از خود يعني Xperia Z شده است./ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۱۲ ۱۰ تير ۱۳۹۳
من این گوشی رو خریدم ولی پردازندش چهار هسته ای 2/4 گیگاهرتز است نه 2/2 گیگاهرتز پردازنده گرافیکیش هم آدرنا 360 است نه 330 در مورد پردازنده گرافیکی و سی پی یوش اشتباه نوشته شده
Iran (Islamic Republic of)
soleyman
۲۰:۳۵ ۱۲ مهر ۱۳۹۲
خوب است راستی تیلیتxpria zهم در ایران میاد یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۵۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۲
خوبه رواین عکساننوشتین www.yjc.ir