آیت‌الله نوری‌همدانی گفتند: زنده نگاه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت یکی از جبهه‌هایی است که باید همواره به آن توجه داشته باشیم تا مردم همواره آماده برای جهاد و شهادت باشند.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: فعالیت شما بسیار مهم و مقدس بوده و خداوند متعال با توجه به ویژگی‌ها و شایستگی‌های شما توفیق این خدمت را برای شما فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه هر نهضت و قیامی به استراتژی خاصی نیاز دارد، گفت: استراتژی انبیا و اولیای الهی بر پایه جهاد و شهادت قرار دارد و این شاخصه‌ها از ویژگی‌های مکتب انبیا و ائمه اطهار(ع) است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در برابر دشمنان کینه‌توز و قدرتمند فرهنگ جهاد و شهادت کارایی دارد و غلبه با این کار استراتژیک است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) ادامه نهضت انبیا را بر دوش گرفت و در نهضت ایشان جهاد و شهادت جایگاه والایی دارد.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: بنیانگذار جمهوری اسلامی مطالب فراوانی در زمینه عظمت فرهنگ جهاد و شهادت، تاثیرگذاری شهدا و نقش‌آفرینی آنها دارند.

وی خاطرنشان کرد: شهید به معنای شاهد و گواه و فردی است که جان و خون خود را طبق اخلاص قرار داده و در برابر دشمنان ایستاده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: شهید به اندازه‌ای ایمان به حقانیت این راه دارد که حاضر است خون و جان خود را در راه خدا فدا کند.

وی تصریح کرد: قدرت‌های بزرگ کفر و نفاق از فرهنگ جهاد و شهادت محروم هستند بنابراین نمی‌توانند در میدان حاضر شوند و جان خود را طبق اخلاص قرار دهند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به داستانی از دوران ناصرالدین شاه گفت: مسئول نظامی انگلستان در آن دوران از ناصرالدین شاه سوالی مبنی بر میزان تجهیزات نظامی پرسید که در پاسخ به وی گفت ما چیزی نداریم ولی مراجع و علمایی داریم که در زمانی که فرمانی صادر می‌کنند مردم به میدان می‌آیند و جان خود را فدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نظام از گزینه جهاد برخوردار است که به وسیله آن شاه را از مملکت بیرون کرد و در هشت سال جنگ تحمیلی به صورت استوار ایستاد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: انگلیسی‌ها از آن دوران به فکر تضعیف روحانیت افتادند تا علما، مرجعیت و روحانیت را بکوبند.

وی با بیان اینکه در دین اسلام و فرهنگ ائمه اطهار(ع) جهاد دارای جایگاه والایی است، گفت: امام خمینی(ره) همواره خود را در کنار مردم و جهادگران می‌دانست و مشکلات آنها را درک کرد، بنابراین رسیدگی به مردم و بازماندگان شهدا از اهمیت فراوانی برخوردار است.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: زنده نگاه داشتن جهاد و شهادت یکی از جبهه‌هایی است که باید همواره به آن توجه داشته باشیم تا مردم همواره آماده برای جهاد و شهادت باشند.

وی عنوان داشت: من به 15 استان کشور سفر کردم که در برخی از شهرها فرهنگ ایثار و شهادت قابل قبول است و این طور نیز باید باشد زیرا مردم ایران ولایی هستند.

این مرجع تقلید یادآور شد: رسیدگی به خانواده شهدا از فعالیت‌های دیگر شماست که امام خمینی(ره) به این امر توجه ویژه‌ای‌ داشتند و فرزندان شهدا را مانند فرزند خود می‌دانستند./س

برچسب ها: قم ، توجه ، زنده ، نگاه ، داشتن ، فرهنگ ، جهاد ، شهادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.