مراسم افتتاح رسمی دبیرخانه دائمی ارتباط حوزه علمیه و جهاد دانشگاهی عصر امروز با حضور رئیس جهاد دانشگاهی کشور در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمدحسین یادگاری در این مراسم ضرورت بهره‌گیری از مبانی فکری حوزه‌های علمیه را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد:‌ در قم بزرگترین‌ و مهم‌ترین حوزه علمیه جهان تشیع واقع شده است و ما وظیفه داریم در فعالیت‌های جهاد دانشگاهی برای بهره‌مندی از مبانی فکری و اندیشه اسلامی با حوزه علمیه ارتباط تنگاتنگی داشته باشیم.

وی با اشاره به اهداف در نظر گرفته شده برای ایجاد دبیرخانه دائمی ارتباط حوزه و جهاد دانشگاهی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در عرصه‌های فرهنگی، علمی و... با حوزه علمیه ارتباط مستمر برقرار خواهد کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور بیان کرد: ما در عرصه فرهنگی به دنبال تقویت فعالیت‌ها در محیط‌های دانشگاهی هستیم و در این زمینه در حوزه علمیه ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی وجود دارد.

وی گفت: همچنین در زمینه علمی نیز به ویژه در عرصه‌هایی مثل ناباروری، ژنتیک و... نیازمند این هستیم که در عرصه مبانی فقهی از دانش و علم مراجع تقلید و علما بهره‌مند شویم.

یادگاری در ادامه از راه‌اندازی کارگروه همایش «فرهنگ جهادی و جهاد علمی» در استان قم خبر داد و گفت: در این راستا با هدف بهره‌مندی از تفکر و اندیشه حوزویان برای ایجاد و نهادینه‌کردن فرهنگ جهادی همایشی را برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به روحیه جهادی در فعالیت‌ جهاد دانشگاهی تاکید کرد: زنده یاد کاظمی آشتیانی نخستین بنیانگذار فرهنگ جهادی در جهاد دانشگاهی بود.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه همایش فرهنگ جهادی و جهاد علمی 28 و 29 مهر ماه در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم که در زمینه مبانی فکری، حوزه علمیه حمایت‌های لازم را داشته باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.