سرپرست وزارت علوم با اشاره به اینکه باید نسبت به مقوله فرهنگ در محیط‌ دانشگاه‌ها توجه جدی داشته باشیم، گفت: باید تربیت دینی در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد چرا که دانشگاه یک محیط فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، جعفر توفیقی بعد از ظهر دیروز در دیدار با آیت‌الله موسوی اردبیلی ضرورت افزایش نظارت بر نحوه فعالیت دانشگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: باید نسبت به مسائل فرهنگی، علمی و اخلاقی نسل جوان توجه لازم داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان آینده‌سازان کشور هستند و باید به آنان توجه لازم را داشته باشیم، افزود: میزان انتظار مردم از دانشگاه‌ها نیز افزایش می‌یابد و مردم خواستار ارتقا بنیه علمی نسل جوان هستند.

سرپرست وزارت علوم با اشاره به اینکه باید نسبت به مقوله فرهنگ در محیط‌ دانشگاه‌ها توجه جدی داشته باشیم، اظهار داشت: باید تربیت دینی در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد چرا که دانشگاه یک محیط فرهنگی است.

وی با اشاره به اهمیت گسترش علوم انسانی اسلامی در دانشگاه‌ها بیان کرد: در این خصوص شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه‌ریزی‌هایی داشته است.

توفیقی به نقش دانشگاه‌ها در تصمیم‌گیری‌های کشور اشاره کرد و افزود: امروز مسائل مهم کشور بدون حضور دانشگاه‌ها به سرانجام نمی‌رسد و این نشان دهنده جایگاه دانشگاه‌ها است.

سرپرست وزارت علوم با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه در یک مسیر حرکت می‌کنند، گفت: باید وحدت بین این دو نهاد مهم هرچه بیشتر تقویت شود./س

برچسب ها: قم ، توجه ، دانشگاه ، تربیت ، دین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.