با حضور استاندار خراسان رضوی یکصد و هفتمین جلسه ی شورای مسکن خراسان رضوی برگزار شد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خراسان رضوی ، محمدحسین فروزان مهر در این جلسه که با هدف بررسی و ارایه ی راهکار پیرامون آخرین مشکلات احصا شده ی پروژه ی مسکن مهر برگزار شده بود؛ پیشرفت 78.8 درصدی آن را ناشی از اراده و تلاش جمعی مدیران استان دانست و تصریح کرد: این تعامل و همدلی بایستی تا تحقق کامل تعهد دولت باقوت بیش از پیش استمرار یابد.

استاندار خراسان رضوی کامل شدن این پروژه را از محورهای کاری دولت یازدهم برشمرد و اظهار داشت: عدم شروع پروژه ی جدید و محقق شدن تعهدات در این حوزه بارها مورد تاکید وزیر محترم راه و شهرسازی قرار گرفته است و از متولیان امر در استان نیز انتظار می رود در مسیر اجرایی شدن برنامه های دولت تدبیر و امید از تمام ظرفیت های موجود استفاده کنند.

وی با بیان این که نگاه تکمیل گرایانه و پرهیز از ایجاد تعهدات جدید در حوزه ی مسکن مهر بایستی همچنان در دستور کار دستگاه های اجرایی باشد، تاکید کرد: تغییرات مدیریتی نباید کوچکترین خدشه و وقفه ای در روند خدمت رسانی به افرادی که متقاضی دریافت خدمات این طرح ملی هستند، ایجاد کند.

رییس شورای مسکن خراسان رضوی ضمن تشریح شرایط استان به لحاظ برخورداری از اعتبارات ملی و استانی اظهار کرد: علی رغم وجود برخی تنگناها، تاکنون از محل اعتبارات عمرانی استان و ماده ی 180 قانون برنامه ی پنجم، 200 میلیارد ریال برای تسریع در اجرای این پروژه اختصاص داده شده است.

وی بر ارزیابی مستمر و رصد دقیق روند اجرای مسکن مهر در شهرستان ها تاکید و اضافه کرد: مدیران استان بایستی با سفر به این مناطق، از نزدیک موانع موجود را بررسی با هماهنگی استانداری و فرمانداری ها، در جهت رفع آن ها چاره اندیشی و تلاش کنند.

فروزان مهر اظهار داشت: برای به حداقل رساندن تبعات ناشی از کمبود اعتبارات باید با رعایت ملاحظات قانونی از ابتکار عمل و ایده های نو مدیریتی بهره جست.

استاندار خراسان رضوی ایجاد خدمات روبنایی از قبیل درمانگاه، مسجد و مدرسه در محل اجرای پروژه های مسکن مهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: پیگیری های لازم برای دریافت اعتبار مورد نیاز این موارد، از طریق مرکز در حال انجام است.

سرعت بخشیدن به اجرای پروژه ی تصفیه خانه ی فاضلاب در شهر جدید گلبهار و ایجاد انشعاب به خصوص برای واحدهای آماده ی افتتاح از دیگر تاکیدات استاندار خراسان رضوی بود.

وی تصریح کرد: انتظار می رود با افزایش تلاش نهادهای متولی و پیگیری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن مهر استان شتاب گیرد و در آینده ی نزدیک شاهد تحویل واحدهای مسکونی به متقاضیان باشیم.

محمدحسن واحدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن ارایه ی گزارشی از روند اجرای پروژه ی مسکن مهر پیشرفت آن در شهرهای بالای 25 هزار نفر را 82 درصد، در شهرهای زیر 25 هزار نفر 83.55 درصد و در شهرهای جدید 70.43 درصد اعلام کرد.

وی ادامه داد: در راستای اجرایی شدن تصمیمات اتخاذ شده در حوزه ی مسکن مهر، یک میلیارد تومان اعتبار برای روشنایی مسکن مهر گلبهار، دو میلیارد تومان برای احداث خط انتقال فاضلاب به تصفیه خانه ی گلبهار و یک میلیارد تومان برای تصفیه خانه ی شهر جدید بینالود اختصاص یافته است.

واحدی به موضوع تعاونی های کم کار نیز اشاره و اضافه کرد: تاکنون سه هزار و 500 نفر از اعضای این تعاونی ها به تعاونی های پیش رو که پیشرفت بیش از 70 درصد دارند منتقل شده اند.

ارایه ی گزارش کمیته ی قیمت گذاری واحدهای مسکن مهر از دیگر دستور کارهای این جلسه بود/  س

برچسب ها: استاندار ، خراسان ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.