حج بي روح و بي تحرّك و قيام، حج بي برائت، حج بي وحدت و حجي كه از آن هدم كفر و شرك برنيايد حج نيست"

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، به مناسبت سفر حجاج بيت‌الله الحرام به سرزمين وحي و لزوم توجه به سفارشات ديني، گلچيني از رهنمودهاي امام خميني‌(ره) درخصوص حج را تقديم مي‌کنيم.

* طرد شيطان‏

ما بايد ... شياطين را كه در رأس آنها شيطان بزرگ است در عقبات رمى كنيم و طرد نماييم.

* محتواى حج‏

مسلمين ... بايد علاوه بر محتواى عبادى، از محتواى سياسى و اجتماعى آن (حج) بهره‏مند شوند.

مسلمانان امروز، ... بيشتر از هر زمان، موظف به ... رفع ابهام از آن (بعد سياسى حج) هستند.

* واقعيت حج‏

يكى از وظايف بزرگ مسلمانان، پى بردن به اين واقعيت است كه حج چيست؟

يكى از وظايف بزرگ مسلمانان، پى بردن به اين واقعيت است كه ... چرا براى هميشه بايد بخشى از امكانات مادى و معنوى خود را براى برپايى آن(حج) صرف كنند خلاصه، همه مسلمانان بايد در تجديد حيات حج و باز گرداندن آن ... به صحنه‏هاى زندگى شان كوشش كنند.

* آبروي انقلاب اسلامي را حفظ کنيد

لازم است زائران محترم ايرانى توجه كنند كه ... چشمان دوستان ... بر آنها دوخته شده است ... براى آن كه ببينند زائران ... به تعهد اسلامى خود باقى هستند و در رفتار و گفتار و برخورد با مسلمانان جهان، آبروى انقلاب اسلامى شكوهمند خود را حفظ مى‏نمايند.

* اشتياق دوستان‏

دوستان شما كه زائرين بيت اللَّه هستند با كمال اشتياق مى‏خواهند ببينند اين تحول عظيمى كه در ملت ايران در ابعاد مختلف به ويژه در بعد اخلاقى و معنوى تحقق پيدا كرده ... تا چه مقدار است و از آن طرف مخالفان شما (زائران ايرانى) كه براى وقايع‌نگارى و خبرچينى و نفاق‏افكنى، خود را به آن مكان مقدس رسانده‏اند درصدد پيدا كردن نقاط ضعف هستند كه از كاهى، كوهى بسازند.

* الگو براى نظام‏

شما ... حجاج، بايد براى جمهورى اسلامى الگو باشيد.

شما امروز ... نمونه و الگويى از ملت ايران هستيد آن چنان رفتار كنيد كه معلوم شود شما از كشور امام صادق عليه السلام آمده‏ايد.

اين (رفتار امام صادق عليه السلام پسند) خود يك خدمت شايان به اسلام و جمهورى اسلامى و هم ميهنان عزيز است نبايد(حجاج) كارى بكنند كه براى جمهورى اسلامى يك‏ بدنامى پيدا بشود.

* مواظب باشيم

الآن مبلغينى در همه جاى دنيا تقريباً هستند كه بر ضد ما و بر ضد جمهورى اسلامى تبليغات مى‏كنند، ديگر ما خودمان كارى نكنيم كه مطلبى دست آنها بيفتد.

* رفق و مروت‏

زائرين محترم كه در جوار خانه خدا و محل رحمت او هستند، با همه بندگان خدا با رفق و مروت و اخوت اسلامى رفتار نمايند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار