استاندار اردبیل گفت : ارتقای هرچه بیش تر شاخص های رفاهی و امنیتی ، سفر گردشگران به استان را بیش از پیش افزایش خواهد داد و برای دست یابی به این مهم ، برنامه ریزی مستمر برای این حوزه ثروت زا باید همواره در دستور کار دستگاه های دخیل قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اکبر نیکزاد در جلسه كارگروه ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري و ستاد تسهيلات سفرهاي تابستاني استان در دهکده توریستی حیران فندقلو سخن می گفت ، افزود : به دنبال سرمایه گذاری های دولت و بخش خصوصی در سال های اخیر ، خوشبختانه میزان سفرهای تفریحی در کشور و از جمله سفر گردشگران به استان افزایش یافته که این روند باید تا مرحله ای که سفرهای تفریحی به بخشی ثابت در سبد خانوارها تبدیل شود ادامه یابد.
استاندار اردبیل با یادآوری این که حوزه گردشگری ، دومین محور توسعه استان به شمار می رود ، خاطرنشان کرد : وجود هم زمان آثار تاریخی فاخر و جهانی مانند بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی ، آب های گرم معدنی ، کوه زیبا و رفیع سبلان ، مناطق جنگلی وامکان دسترسی آسان به دریا که در سایر مناطق کشور به ندرت دیده می شود پتانسیلی ممتاز برای این استان است که بهره برداری کامل از این موهبت های خدادادی ، میزان بی کاری را تا حد محسوسی کاهش خواهد داد.
نیکزاد ادامه داد : برای تسهیل سفر به منطقه ، لازم است که 4 بانده کردن همه جاده های منتهی به استان مورد برنامه ریزی و پیگیری قرار گیرد.
وی هم چنین از سرمایه گذاری و اشتغال زایی مجری طرح تله کابین حیران قدردانی کرد و گفت : دستگاه های اجرایی و از جمله صداوسیما با تولید و پخش برنامه های تلویزیونی برای معرفی بیش تر این طرح به گردشگران مساعدت کنند/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.