دبير کل کانون سراسري پرورش دهندگان مرغ تخمگذار گفت: دولت بايد در تعيين قيمت واقعي با انجمن هاي صنفي هماهنگ باشدو منافع توليد کننده را در کنار منافع مصرف کننده لحاظ کند.

فرزاد طلاکش در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب فوق اظهار داشت: دولت قول داده بود تا پايان سال جاري ارز مرجع با نرخ 1226 به واردات نهاده هاي دامي اختصاص يابد در حالي که چند روز اخير تصميم خود را عوض کرد.


وي با بيان اينکه مرغداران براساس گفته هاي مسئولان اقدام به جوجه ريزي کرده اند، افزود: در حال حاضر مرغداران محصول تخم مرغ را هزار تومان کمتر از قيمت تمام شده عرضه مي‌کنند که با افزايش 40 درصدي نهاده ها، نقدينگي مرغداران نيز کاهش مي يابد.


دبيرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخمگذار تصريح  کرد: 80 درصد هزينه هاي توليد مربوط به نهاده ها مي شود و 70 درصد نهاده ها را نيز ذرت و سويا تشکيل ميدهند که با وجود نوسانات نرخ ارز و مشکلات واردات، روند توليد بسيار آسيب مي بيند.


طلا کشي با بيان اينکه بهتر بود دولت قبل از جوجه ريزي مرغداران تصميم خود را اعلام مي کرد گفت: با تعطيلي مرغداران مسئولان براي تامين بازار مجبور به واردات مي شوند.


وي اظهار داشت: هم اکنون فروش نهاده ها از بندر با واسطه انجام مي شود که در پي آن قيمت ها نيز افزايش مي يابد.


وي تاکيد کرد: در شرايط فعلي افزايش قيمت بايد با ثبات همراه باشد تا مصرف کننده و توليد کننده متضرر نشود.


وي با اشاره به اجراي طرح درج قيمت روي تخم مرغ در راستاي فرهنگ سازي مصرف گفت: در صورتي که توليد کننده با فشارهاي تصميم گيرندگان مواجه نباشد توانايي پايداري در بازار و افزايش مصرف با فرهنگ سازي را بدون طرح هاي حمايتي دولت دارد.
انتهاي پيام/

برچسب ها: قیمت ، مرغ ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار