مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: اگرچه در حال حاضر سراب نیلوفر حال وروز خوبی ندارد، اما با آغاز فصل بارش ها می توان به بهبود وضعیت این سراب امیدوار بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

تورج همتی گفت: عوامل انسانی نیز برمشکلات سراب نیلوفر تاثیر گذار است و حفر چاه های غیر مجاز و استفاده بیش از ظرفیت از سفره های زیرزمینی این سراب را دچار خشکسالی کرده است.

همتی همچنین اشاره ای به وضعیت تالاب هشیلان داشت و یادآوری کرد: این تالاب یکی از تالاب های مهم منطقه غرب است و از چنان تنوع زیستی برخوردار است که می توان از آن به عنوان فرودگاه بین المللی پرنده های مهاجر هم یاد کرد که هر ساله انواع و اقسام گونه های مهاجر را به خود می پذیرد و در صورتیکه شرایط مناسب باشد در تالاب ماندگار می شوند و جوجه ریزی می کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه احداث سایت پرنده نگری تالاب هشیلان را از مهمترین اقداماتی دانست که برای این تالاب در دست انجام است و با پیشرفت فیزیکی حدود 50 درصد، ظرفیت گردشگری، تحقیقاتی، علمی پژوهشی و اکوتوریستی را برای این تالاب فراهم می کند.

وی اعتبار مورد نیاز امسال سایت پرنده نگری تالاب هشیلان را هفت میلیارد تومان اعلام کرد که متاسفانه هنوز تخصیص پیدا نکرده است و در صورت پرداخت آن ایجاد سایت پرنده نگری هشیلان سه ماهه به پایان می رسد.

همتی در ادامه با انتقاد از دخل و تصرف هایی که در تالاب هشیلان می شود، خاطرنشان کرد: در یک دهه اخیر به دلیل کشاورزی هایی که در این منطقه انجام می شود دخل و تصرف هایی در تالاب ایجاد شده است که تا کنون 19پرونده جهت رفع این تصرف ها تشکیل شده است./س


برچسب ها: کرمانشاه ، بارش ، سراب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.