دبير بيست و هفتمين جشنواره بين‌المللي كودك و نوجوان گفت: آموزش و پرورش به عنوان يك ظرفيت بالا براي جذب كودكان به سينما بايد برنامه‌ريزي كند.

 به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، شب گذشته در برنامه‌ي "هفت" "احمد ميرعلايي" دبير بيست و هفتمين جشنواره‌ي بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان گفت: ما امسال در مناطق مرزي 5 كاروان را براي اكران فيلم‌هاي كودك در سراسر كشور اعزام كرديم.   
 
وي ادامه داد: ما حدود 12 ميليون و 500 هزار نفر دانش‌آموز داريم كه به همراه خانواده‌هايشان رقمي 50 ميليوني را به دنبال خواهند داشت و ما همواره از اين ظرفيت غافل بوديم، آموزش و پرورش بايد در اين راستا و جذب كودكان به سينما سرمايه‌گذاري كند.

"ميرعلايي" بيان كرد: ما بايد با همدلي جلو برويم، آينده‌ي كشور و هويت هر جامعه‌اي توسط كودكان شكل مي‌گيرد.

دبير بيست و هفتمين جشنواره بين‌المللي كودك و نوجوان عنوان كرد: تقريبا از 40 كشور دنيا براي حضور در اين جشنواره دعوت كرديم و چند داور خردسال از كشورهاي مختلف در اين جشنواره حضور پيدا خواهند كرد.

وي ادامه داد: 16 مهر مصادف با 8 اكتبر روز جهاني كودك از درناهايي رونمايي خواهد شد و يك طومار بلند توسط كودكان ايراني به امضاء خواهد رسيد كه متن آن حاوي درخواست صلح در سال حماسه سياسي از "بان‌كي‌مون" است.

"ميراعلايي" اظهار داشت: از رسانه‌ها به خصوص صدا و سيما خواهش‌منديم تا اين جشنواره را به طور كامل پوشش دهند. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.