کارگران نمایش "طبل بزرگ" که در بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در بخش مسابقه نوجوان پذیرفته شده است هدف از اجرای این نمایش را ایجاد فضایی شاد برای کودکان اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مجتبی مهدی گفت: در کنار این فضای شاد، قصه ای هم روایت می شود تا پیام نمایش را به مخاطب نوجوان انتقال دهد.

کارگردان و نویسنده طبل بزرگ تأکید کرد: هرگز نمی توان ادعا کرد که نمایش های دیروز پاسخگوی نیازهای امروز کودکان و نوجوانان نیستند؛ بلکه ارزش هنر به قدرت ماندگاری آن است.

مهدی بیان کرد: یک اثر هنری اگر درست ساخته شود و اندیشه آن از بن مایه‌ای قوی نشأت گرفته باشد، خود را در زمان حفظ می کند و برای همه قرون قابل استفاده است.

وی ادامه داد: در ذهن کودک و نوجوان امروز نسبت به گذشتگان تفاوت هایی هست؛ اما این دلیل نمی شود که اثر هنری تاریخ مصرف داشته باشد.

این کارگردان و نویسنده تئاتر درباره چگونگی میزبانی استان همدان گفت: امکاناتی که در همدان وجود دارد نسبت به سایر شهرستان‌ها بسیار بهتر است و سالن های همدان هم استاندارد هستند.

مهدی که در دوره های گذشته جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هم به عنوان داور و هم به عنوان کارگردان حضور داشته، افزود: میزبانی همدان بسیار بهتر از میزبانان قبلی جشنواره است. مسئولان این به هنرمندان احترام می گذارند و امکانات کافی در اختیارشان قرار می دهند.
وی بیان کرد: هنرمندان همدانی از استعدادهای بسیار بالایی برخوردار هستند و می توانند در هنر تئاتر کشور بدرخشند./س
برچسب ها: طبل ، شادی ، نواخته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.