معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار سيستان و بلوچستان گفت: واگذاري بازارچه ها مرزي به بخش خصوصي به منظور رشد و پيشرفت اين حوزه، در دستور كار استانداري سيستان و بلوچستان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، عباس نخعي اظهار کرد: مرز يك فرصت طلايي است كه بايد با برنامه ‌ريزي صحيح از اين فرصت براي توسعه تجارت و بازرگاني مرزنشينان استان استفاده كرد.

وي افزود: با شناسايي كالاهاي مصرفي مورد نياز كشورهاي همسايه مي توان از فرصت مرز براي كمك به معيشت مرزنشينان و توسعه مبادلات مرزي بويژه در بخش صادرات بهره گرفت.

وي با اشاره به هزار و ۳۰۰ كيلومتر مرز مشترك سيستان و بلوچستان با كشورهاي افغانستان و پاكستان گفت: اجراي طرح هاي مختلف ويژه مرزنشينان استان از جمله فروش سوخت به ساكنان شعاع ۲۰ كيلومتري مرز و واردات ۵۴ قلم كالاي معاف از حقوق گمركي سهم بسزايي در اشتغالزايي براي جوانان و توسعه فعاليت هاي تجاري در استان دارد.

معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار سيستان و بلوچستان ادامه داد: همچنين بين المللي كردن پايانه هاي مرزي پيشين سرباز و كوهك سراوان كمك بسيار بزرگي به رشد و توسعه بخش صادرات كشور خواهد بود.

نخعی اظهار داشت: سيستان و بلوچستان در بخش فعاليت هاي توليدي و اجراي طرح هاي كشاورزي دچار مشكلاتي است كه با توجه به قابليت ها فراوان استان بايد براي رفع آنها تدابير ويژه اي انديشيده شود.

معاون استاندار سيستان و بلوچستان گفت: طرح تسهيل سرمايه گذاري در مناطق مرزي استان مورد بررسي قرار گرفته است./س

برچسب ها: واگزاری ، بازارچه ، مرزی ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.