مدیر یکی از واحدهای فناور مرکز رشد جهاددانشگاهی اسلام آبادغرب گفت: طراحی و ساخت مینی سالن نگهداری مرغ تخمگذار و تولید تخم مرغ در سیستم بسته برای اولین بار در کرمانشاه انجام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حسین رنجبری در خصوص طراحی و ساخت مینی سالن نگهداری مرغ تخم گذار افزود: این طرح ثبت اختراع دارد و تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه می باشد.

وی ادامه داد : این طرح با همکاری جهاد کشاورزی استان "معاونت دام و طیور " و زیر نظر مرکز تحقیقات چندین مرحله آزمایش و تست مینی سالن و شرایط نگهداری مرغ تخمگذار در داخل آن را با موفقیت پشت سر نهاده و هم اکنون مرحله نهایی آن تحت آزمایش می باشد.

رنجبری اذعان داشت: تولید تخم مرغ در سیستم بسته برای اولین بار در کرمانشاه توسط این شرکت انجام شده است.

ابعاد این کانکس 40/2×6 متر و ظرفیت مرغ تخم گذار 400 قطعه و تولید روزانه 370-350 تخم مرغ را دارد.

مدیرعامل شرکت سپهر ارتباط زاگرس گفت: قیمت فروش آن 11 میلیون تومان است که قابلیت تولید ماهیانه 10 دستگاه را داریم، تولید در این روش به صورت نیمه اتوماتیک بوده و آبخوری، دان خوری، دفع فضولات و تنظیم درجه حرارت کاملاً اتوماتیک است.

وی با اشاره به اینکه خروج تخم مرغ نیز به صورت اتوماتیک از کانکس انجام می شود اظهار کرد: از نظر بهداشتی نیز تمام نکات ایمنی رعایت می شود و در جهت اشتغال خانگی کاربری خوبی نیز دارد.

رنجبری در ادامه افزود: از مزایای این دستگاه اشتغالزایی فراگیر در تولید تخم مرغ در سطح استان و کشور و امکان صادرات آن به کشور عراق می باشد.

وی مشتریان این طرح را کشاورزان و دامداران عنوان کرد و گفت: شرکت سپهر ارتباط زاگرس اولین تولید کننده تخم مرغ بصورت مکانیزه و سیستم های بسته و قابل جابجایی در استان است.

این مبتکر کرمانشاهی در پایان گفت: در مرحله تولید انبوه ساخت قطعات مربوطه برون سپاری خواهد شد و در کوتاه ترین زمان ممکن مینی سالن های ساخته شده به دست مشتریان خواهد رسید و بر همین اساس به ازای هر مینی سالن یک شغل بطور مستقیم ایجاد خواهد شد و با توجه به مصرف کالای تولیدی تخم مرغ در واحد های مربوطه بصورت استانی تولید و به مصرف خواهد رسید. /س

برچسب ها: کرمانشاه ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سجاد رهبری نیا
۱۰:۰۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۳
با سلام
لطفا یه شماره تماس جهت مذاکره خرید کانکس اعلام نمایید
اینجانب در حال بررسی عوامل جهت تولید تخم مرغ میباشم
Iran (Islamic Republic of)
مهران گرانمایه
۲۳:۰۰ ۱۳ تير ۱۳۹۳
حتما یه شماره بدین
Iran (Islamic Republic of)
سجاد زارعی
۱۷:۱۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
اگر ممکنه یه شماره تماسی بدین که وقتی به تولید انبوه رسید ما پیگیری کنیم