تنها چند روز از آغاز به کار دولت یازدهم گذشته بود که اعلام شد تا پایان سال جاری کالاهای اساسی از جمله نهاده‌های دامی با قیمت ارز مرجع وارد شده و توزیع می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، هنوز حدود40 روز به پایان زمان 100روزه اعلام شده برای کنترل تورم باقی است که قیمت نهاده‌های دامی دو برابر شد تا فاتحه لبنیات، مرغ و گوشت خوانده شده و قشر متوسط جامعه از خوردن آنها محروم شوند.

رییس هیئت مدیره کارخانجات لبنی اصفهان گفت: قیمت شیر خام از یک ماه گذشته تاکنون افزایش یافته و از کیلویی حدود 950 تا هزار تومان به هزارو150تا هزار و200تومان رسیده است.

مهدی نصرآبادی اظهارکرد: با این وجود مجوز افزایش قیمت لبنیات صادر نشده است. به همین دلیل کارخانه‌های تولید لبنیات در اصفهان متضرر شده‌اند.

نصرابادی در پاسخ به این پرسش مبنی براینکه دلیل گران شدن محصولات لبنی شرکت پگاه اصفهان به خصوص پنیر در اواخر شهریور ماه و برای دومین بار ظرف چهار ماه گذشته چه بوده است، اظهار کرد: این شرکت زیر نظر هیئت مدیره کارخانجان لبنی نیست.

وی افزود: پنیر سود زیادی برای کارخانه‌ها دارد و این شرکت نباید این محصول را گران می‌کرد.

رییس هیئت مدیره کارخانجات لبنی اصفهان با بیان اینکه در صورت صدور مجوز، چاره‌ای به غیر از گران کردن تولیدات لبنی نداریم، تصریح کرد: به طور حتم قیمت شیر پاستوریزه پاکتی تا دو هزار تومان افزایش می‌یابد.

وی افزود: در وضعیت موجود گرانی اجتناب ناپذیر است و در انتظار مجوز گرانی توسط دولت هستیم.

نصرآبادی از کاهش فروش محصولات لبنی در اصفهان خبرداد و گفت: از ابتدای سال جاری حدود 30درصد از میزان فروش کارخانه‌های لبنی اصفهان کاسته شده که عمده‌ترین آن شیر بوده است.

رییس هیئت مدیره کارخانجات لبنی اصفهان ادامه داد: در همه جای دنیا دولت‌ها برای محصولات لبنی و به خصوص شیر یارانه می‌دهند که اگر در ایران چنین اتفاقی نیفتد، مصرف شیر کاهش می‌یابد.


منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.