روزنامه وحدت افغانستان از بن بست مذاکرات آمريکا با افغانستان بر سر پيمان امنيتي خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، اين روزنامه غيردولتي روز يکشنبه به نقل از روزنامه  نيويورک تايمز نوشت: مذاکرات کابل- واشنگتن بر سر پيمان امنيتي به علت به توافق نرسيدن 
دو طرف درباره محتواي آن به بن‌بست رسيده است و مقامات آمريکايي قصد دارند مذاکره با افغانستان را در اين زمينه به تعليق درآورند و ادامه اين مذاکرات را به حکومت آينده افغانستان  موکول کنند.
اين روزنامه به نقل از مقامات افغان نيز نوشت: ندادن مصونيت قضايي به نيروهاي آمريکايي و تضمين نشدن امنيت افغانستان از سوي آمريکا از مهمترين مسايل مورد اختلاف کابل و واشنگتن است.
روزنامه وحدت افزود: مقامات افغان از آمريکايي‌ها خواسته‌اند که امنيت افغانستان را تضمين کنند و آمريکا در برابر هر اقدامي عليه افغانستان از اين کشور حمايت کند. همچنين نيروهاي آمريکايي نبايد در خاک افغانستان عمليات نظامي يکجانبه انجام دهند اما مقامات آمريکايي به اين خواسته‌ها پاسخ رد داده‌اند.
اين در حالي است که به تازگي مقامات آمريکايي بر ضرورت امضاي هرچه زودتر پيمان امنيتي  پيش از برگزاري انتخابات رياست جمهوري افغانستان تاکيد کرده بودند.
مذاکرات امنيتي افغانستان و آمريکا بر سر پيمان امنيتي از نزديک يک سال پيش آغاز شده است.
چندي پيش نيز رييس دفتر رياست جمهوري افغانستان گفت: آمريکا حاضر نيست در چارچوب پيمان امنيتي ، تضمين‌هاي لازم را به افغانستان بدهد و شروط کابل را در اين توافقنامه بگنجاند.
حامد کرزي نيز گفته است در صورتي که با آمريکا بر سر پيمان امنيتي به توافق نرسيم ، اين مساله به دولت آينده افغانستان موکول مي‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار