اراک/

نخستین واحد پرورش کبک استان مرکزی در "زرندیه" راه اندازی می‌شود

مديرجهاد كشاورزي زرنديه گفت: نخستين واحد صنعتي پرورش كبك گوشتي استان مركزي با تسهيلات صندوق توسعه بخش كشاورزي در اين شهرستان درحال احداث است.

قره بيگلو در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، با بيان به اينكه اين مجتمع صنعتي با 70 درصد پيشرفت فيزيكي تا دو ماه آينده بهره برداري خواهد شد، افزود: اين مركز در زميني به مساحت پنج هزار متر مربع با 10 ميليارد ريال سرمايه گذاري بخش خصوصي و تسهيلات بانكي در حال ساخت است.
وي گفت : اين مركز توليدي در دو مرحله احداث مي شود كه مرحله نخست آن شامل پروش كبك و مرحله دوم آن بخش كشتار و بسته بندي است.
قره بيگلو افزود : ظرفيت اين مجتمع 80 هزار قطعه كبك است و در هر يك از سه دوره چهار ماهه در هر سال مي تواند حدود 30 تن گوشت اين پرنده را توليد كند.
وي گفت : هر پرنده كبك، معمولاً بين 40 تا 45 تخم مي گذارد و جوجه آن پس از سه تا چهار ماه بالغ شده و گوشت آن به بازار عرضه مي شود.
مدير جهاد كشاورزي زرنديه افزود : وجود مقادير زيادي مواد مغذي در گوشت كبك، نشان دهنده ارزش حياتي و غذايي آن است و همچنين گوشت اين پرنده براي رژيم درماني در برخي بيماري ها توصيه مي شود. /س

برچسب ها: نخستین ، پرورش ، کبک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.