"رابرت فيسک" خبرنگار روزنامه انگليسي اينديپندنت جنگ لفظي جنجالي با فرمانده "ارتش آزاد سوريه" داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون الجزيره انگليسي، "رابرت فيسک" نويسنده و خبرنگار انگليسي گفت که فرماندهان ارشد ارتش آزاد سوريه که در ترکيه به سر مي برند، هيچ اطلاعي از اوضاع ميداني سوريه ندارند.

"رابرت فيسک" خبرنگار روزنامه انگليسي اينديپندنت در بيروت اخيراً در گزارشي ادعا کرده است که هيئتي از افسران ارتش آزاد سوريه از منطقه حلب با مقامات دولت سوريه در دمشق ديدار کرده اند.

او در ميز گرد شبکه الجزيره انگليسي گفت که گفتگو بين دو طرف هميشه در سطوحي وجود داشته است. به عنوان مثال آتش بس هاي موقتي برقرار مي شده است اما اين اولين بار است که  يک جلسه رسمي بين دو طرف برگزار مي شود. 

اين در حاليست که "عبدالحميد زکريا" سرهنگ فراري سوريه در استانبول که در اين ميزگرد حضور داشت ، در واکنش خشم آميز  به صحبت هاي فيسک گفت که گزارش فيسک جعلي وساختگي است. او گفت که وقتي نسخه انگليسي گزارش فيسک را ديده است ، واقعاً حيرت زده شده زيرا تصور نمي کرده است روزنامه اي  به عظمت روزنامه اينديپندنت چنين گزارش هاي بي پايه و اساس را چاپ کند.

رابرت فيسک در ادامه گفت: من حتي نام نمايندگان ارتش آزاد را که به دمشق رفته اند ، در اختيار دارم. اين واقعيت اگرچه براي زکريا تلخ است اما وجود دارد.من به مناطق تحت کنترل شورشيان اطراف دمشق رفته و با مردم صحبت کرده ام. واقعاً آنها علاقه اي به ژنرال ادريس ندارند. بسياري از شورشيان مسلح مي گفتند:ژنرال ادريس کيست؟ ميان گروههاي شورشي در سوريه شکاف  به وجود آمده است: گروه النصره وابسته به القاعده اصلاً کوتاه نمي آيد و مي گويد تا آخرين نفس مي جنگد اما ارتش آزاد تمايلاتي براي مصالحه دارد. از اين رو يک نيروي واحد در سوريه وجود ندارد.

زکريا بار ديگر به رابرت فيسک تاخت و گفت: وقتي گزارش اينديپندنت را خواندم تصور کردم در حال خواندن روزنامه حزب بعث سوريه ام. به روزنامه اينديپندنت توصيه مي کنم اسم خود را به روزنامه حزب بعث سوريه تغيير دهد. 

رابرت فيسک در پاسخ گفت: سوريه پولي به کسي نپرداخته. روزنامه اينديپندنت نيز چنين چيزي را قبول نمي کند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار