اعضای باند سارقان زورگیر که در پوشش مسافربر اقدام به سرقت و ضرب و شتم طعمه های خود می کردند، در عملیات ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ پنجم تیر امسال مردی با مراجعه به کلانتري 119 مهرآباد جنوبي اعلام کرد 25 خرداد از سوی سرنشينان يک دستگاه خودرو پرايد مشکي رنگ مورد زورگيري قرار گرفته که سارقان در حين سرقت ، وي را از ناحيه دست چپ مورد اصابت ضربه چاقو قرار داده که به علت شدت جراحت به بيمارستان منتقل و مورد عمل جراحي قرار گرفته است .
 
با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع "سرقت به عنف" و به دستور شعبه يازدهم بازپرسي دادسراي ناحيه 27 تهران ، پرونده برای رسيدگي در اختيار اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .
 
مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ به کارآگاهان گفت : شامگاه 25 خرداد در ميدان آزادي سوار يک دستگاه پرايد مشکي با سه سرنشين جوان شدم که در بين راه درگير شديم و آنها با زدن چاقو به بازوي دست چپم و تهديد ، اقدام به گرفتن وجوه نقد و گوشي تلفن همراهم کردند . شدت جراحت وارده به حدي بود که پس از انتقال به بيمارستان ، بلافاصله مورد عمل جراحي قرار گرفتم .
 
همزمان با آغاز رسيدگي به پرونده ، بررسي سرقت هاي مشابه در دستور کار اداره پنجم قرار گرفت و کارآگاهان متوجه شدند که چهار سارق زورگير که با يک دستگاه خودرو پرايد مشکي اقدام به زورگيري در منطقه شهرري کرده بودند ، در ششم مرداد از سوی کارآگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ دستگير شدند . بلافاصله تصاوير متهمان به مالباخته نشان داده شد و او نيز سه نفر از متهمان را به عنوان سارقان زورگير مورد شناسايي قرار داد .
 
با توجه به اهميت موضوع و احتمال وقوع سرقت هاي مشابه از سوی متهمان ، هماهنگي هاي لازم انجام و متهمان برای انجام تحقيقات تخصصي در اختيار اداره پنجم مبارزه با زورگيري پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفتند .
 
شاکي پايگاه نهم آگاهي که در زمان متواري شدن متهمان موفق به يادداشت شماره پلاک خودرو متهمان شده بود نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: شامگاه یکم تیر در اتوبان بهشت زهرا ، به سمت شمال سوار يك پرايد مشکي به شماره مشخص با سه سرنشين شدم كه يك نفر از آنها كه در صندلي عقب ماشين نشسته بود ، مرا با چاقو تهديد کرد و گوشي تلفن همراه و 45 هزار تومان پول همراهم را گرفت و مرا در خروجي آزادگان به رجايي پياده و متواري شدند .
 
متهمان به نام هاي عباس 32 ساله ، عارف 18 ساله ، پيمان 22 ساله و حسين 26 ساله که پس از شناسايي از سوی مالباختگان چاره اي جز اعتراف نداشتند ، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به سرقت از اين دو مالباخته و ارتکاب سرقت هاي مشابه در مناطق غرب و جنوب غرب تهران اعتراف کردند .
 
عباس-صاحب خودرو پرايد- در حاليکه در اظهاراتش مدعي بود که از تمامي سرقت ها تنها مبلغ 100 هزار تومان به او رسيده ، در اعترافاتش به کارآگاهان گفت :در سرقت ها من راننده بودم . حسين در صندلي عقب مي نشست و از مسافران زورگيري مي کرد و پيمان و در چند سرقت نيز عارف در صندلي جلو مي نشستند .
 
پيمان نيز در اعترافاتش با بيان اين موضوع که صحبت هاي عباس در خصوص 100 هزار تومان دروغ است گفت : عباس دروغ مي گويد . پيشنهاد سرقت ها از سوی خودش به ما داده شد و او پيشنهاد کرد که با ماشين وي اقدام به زورگيري کنیم . در تمامي سرقت ، عباس به بهانه اينکه ماشين متعلق به او مي باشد ، يک سهم بيشتر از همه بر مي داشت .
 
با توجه به اعترافات صريح متهمان به سرقت هاي مشابه ، بررسي سرقت هاي به شيوه "زورگيري از مسافران" و با يک دستگاه خودرو پرايد مشکي در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسايي تعداد ديگري از مالباختگان شدند .
 
يکي از مالباختگان پس از حضور در اداره پنجم و شناسايي متهمان ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : شامگاه 13 اسفند سال گذشته ، در ميدان آزادي به دنبال سوار شدن به تاکسي بودم که يک دستگاه پرايد مشکي با سه سرنشين جوان مقابل من ايستاد و من سوار شدم . پس از سوار شدن از جاي آثار  شکستگي بر روي سرهايشان متوجه خطر شدم تا اينکه به ميدان صادقيه رسيديم . درخواست پياده شدن از ماشين را داشتم ولي سرنشين صندلي عقب و جلو ، چاقوهاي خودشان را در آوردند و شروع به تهديد من کردند و پس از سرقت وجوه نقد و تلفن همراهم ، مرا در خيابان ستارخان – نبش شيخ فضل الله از ماشين پياده و به سرعت از محل دور شدند.
 
سرهنگ کارآگاه علي غياثوند ، معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت : با توجه به اعترافات صريح متهمان در خصوص سرقت هاي مشابه در مناطق مختلف شهر تهران ، از تمام مالباختگاني که بدين شيوه و شگرد و از سوی سرنشينان يک دستگاه خودرو پرايد مشکي مورد سرقت ، زورگيري ، ضرب و جرح ، تهديد و ... قرار گرفته اند دعوت مي شود تا برای شناسايي متهمان و پيگيري شکايات خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه کنند .

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۵۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۲
دستگاه قضایی آنچنان برخورد کند که مایه عبرت شود که حتی فکر این کارها هم نکنند چه
رسد به انجامش!
آخرین اخبار