سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از موافقت این کمیسیون با واریز 6 درصد از سهم صندوق توسعه ملی به خزانه عمومی دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نشست عصر امروز کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات با حضور "محمدرضا نوبخت" معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.  
 
"غلامرضا کاتب" سخنگوی کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات در حاشیه این نشست به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: خوشبختانه در ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه 92 جلسه عصر کمیسیون به این موضوع اختصاص داشت و دو مصوبه نیز داشتیم.  
 
وی افزود: مصوبه نخست آنکه تقاضای دولت برای تخصیص 6 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به خزانه دولت مورد بررسی قرار گرفت.  
 
کاتب تصریح کرد: طبق قانون و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری باید 26 درصد از درآمدهای حاصل از فروش نفت به صندوق توسعه ملی واریز شود بنابراین دولت به دلیل شرایط ویژه و طرح‌های عمرانی تقاضا کرد 6 درصد از این میزان به جای واریز به صندوق توسعه ملی به خزانه دولت واریز شود که خوشبختانه کمیسیون با این موضوع موافقت کرد.  
 
سخنگوی کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات اظهار داشت: مصوبه دیگر نیز راجع به تبصره 4 لایحه پیشنهادی دولت بود که مورد تصویب قرار گرفت.  
 
وی ادامه داد: چون مشخص نبود بودجه متفرقه دستگاه‌های اجرایی چگونه تامین و هزینه می‌شود بنابراین دولت پیشنهاد داده بود که از محل فروش اموال منقول و غیرمنقول درآمد کسب کند که خوشبختانه با این موضوع موافقت شد.  
 
اضافه می‌شود؛ در حالی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با پیشنهاد دولت یازدهم مبنی بر برداشت 6 درصد از صندوق توسعه ملی و واریز آن به خزانه عمومی موافقت کردند که در زمان بررسی لایحه بودجه 92 که در دولت دهم بود بارها با این موضوع مخالف کرده بودند!

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار