"جاکوب لیو" وزیر خزانه داری آمریکا امروز بار دیگر به جمهوریخواهان کشورش درکنگره هشدار داد که بدون قیدو شرط با افزایش سقف بدهی های عمومی آمریکا تا قبل از تاریخ 17اکتبر موافقت کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز از؛ وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داد اگر از تاریخ 17 اکتبر توافقی درباره افزایش سقف بدهی عمومی کشور صورت نگیرد ما دیگر نمی توانیم برای تامین نیازهای مالی خود از بازار مالی استقراض کنیم و کنگره با کارشکنی های خود در این خصوص درواقع با آتش بازی می کند. وی افزود اگر آنها(جمهوریخواهان) با افزایش سقف بدهی های عمومی موافقت نکنند،آنگاه زمان خیلی خیلی کمی خواهیم داشت.

وزیر خزانه داری آمریکا در بخش دیگر از سخنان خود در همین باره گفت ذخایر پولی مالی ما تا 17 اکتبر امسال حدود 30میلیارد دلار خواهد بود در حالی که ما هر روز بین 50 تا 60میلیارد دلار برون رفت پولی داریم .

"جاکوب لیو" افزود ما هرگز به نقطه ای نرسیده ایم که آمریکا بدون داشتن توان قرض گیری توانسته باشد به فعالیت خود ادامه دهد. بنابراین اگر چنین احتمالی روی دهد خطرناک خواهد بود. این حالت همچنین غیرمسئولانه است زیرا واقعیت این است که اگر ما نتوانیم برای تامین نیازهای مالی خود استقراض کنیم چاره ای بهتری وجود نخواهد داشت و این به معنای آن خواهد بود که آمریکا برای نخستین بار از سال 1789 تاکنون نمی تواند به تعهدات مالی خود عمل کند و بدهی های خود را بازپرداخت کند.

وزیر خزانه داری آمریکا تصریح کرد رئیس جمهور نیز هیچ اختیار و توانی برای یکجانبه عمل کردن در این خصوص ندارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار