محور ارتباطي ملي ياسوج به باباميدان در منطقه مسكوني دشتروم همچنان جان شهروندان كهگيلويه و بويراحمدي را مي گيرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج اخرين قرباني اين جاده ملي زن جواني بود كه عصر روز جمعه هنگام برگشتن از عروسي يكي از بستگان خود در كيلومتر 15 محور ياسوج به باباميدان در سانحه تصادف جان خود را از دست داد.
يك شاهد عيني اين حادثه دلخراش در تماس تلفني به خبرنگار اشگاه خبرنگاران یاسوج گفت: در اين تصادف يك خودروي سواري پرايد از جاده منحرف و از روي يك دهانه پل بدون هيچگونه علايم راهنمايي و رانندگي به پايين سقوط مي كند .
فرمانده پليس راه نيروي انتظامي كهگيلويه و بويراحمد علت اصلي اين حادثه را عدم توانايي راننده در كنترل خودروي پرايد بدليل خستگي و خواب آلودگي ذكر كرد.
سرهنگ منوچهر سياهپور گفت در اين سانحه تصادف سه تن از سرنشينان خودرو مجروح شدند كه يك نفر از انان پس از انتقال به بيمارستان بدليل جراحات وارده جان خود را از دست داد.
بسياري از ساكنان كهگيلويه و بويراحمد معتقدند جاده ملي ياسوج به باباميدان به قتلگاهي آشنا براي ساكنان اين استان تبديل شده است
اين درحالي است كه طول اين مسير خطرناك از روستاي منصورآباد تا تنگاري كمتر از 20 كيلومتر است .
سالهاست كه عمليات چهاربانده كردن محور ملي ياسوج باباميدان در منطقه دشتروم در دست اجراست اما تكميل نشدن آن براي مردم استان به يك معما شبيه شده است.
مردم منطقه به ياد دارند كمتر از دوماه پيش در همين محور پنج نفر از اعضاي خانواده يك شهيد معظم در سانحه تصادف در دم جان باختند .
اين سانحه حتي استاندار وقت استان را به محل حادثه كشاند و ديدن جاده بدون شانه و علايم راهنمايي وي را بشدت عصباني كرد تا جايي كه به جاي مامور پليس راه مقصر حادثه را پيمانكار ساخت جاده معرفي نمود.
فرمانده پليس راه استان تاكيد كرد كه در سال جاري 11 نفر در جاده دشتروم در اثر تصادف جان خود را از دست داده اند.
به گفته سياهپور با توجه به اغاز فصل سرما و بارندگي در ماههاي اينده وضعيت مسير ارتباطي دشتروم به مراتب وخيم تر مي شود.
وي گفت : مسوولان ذيربط بايد تلاش كنند در كمترين زمان اين محور ملي را چهاربانده كنند تا از وقوع سوانح بيشتر جلوگيري شود.
سالهاست كه ساكنان شهرستان بويراحمد در بهار و تابستان شاهد حضور چند ماهه ماشين آلات راهسازي در بخشهايي از اين محور در منطقه دشتروم هستند كه پس از مدتي دوباره ساخت جاده به تعطيلي مي رود .
خبرها از عزل پيمانكار دهان به دهان مي گردد مسوولان وعده ها مي دهند تا دوباره زمستان تمام شود و بهار از راه برسد و دوباره پيمانكار ديگري .
در اين محور در محل پاسگاه انتظامي و كمي نرسيده به پمپ بنزين دشتروم چند واحد مسكوني و تجاري در مسير ساخت جاده احداث شده اند كه اين مشكل تكميل جاده را دوچندان كرده است .
مسوولان ذيربط تاكنون در اين زمينه اطلاع رساني نكرده و زمينه را براي تخليه اين واحدهاي مسكوني و تجاري فراهم نكرده اند.
بيشتر مردم منطقه اذعان دارند كه هركس بگويد كهگيلويه و بويراحمد محروم نيست دروغ گفته است چطور همه جاده هاي اطراف مراكز استانها در سراسر كشور چهاربانده ، بزرگراه و حتي آزاد راه شده اند اما كسي نمي پرسد چرا ياسوج پايتخت طبيعت ايران از نبود جاده هاي ايمن رنج مي برد.
پس از سالها مديركل راه و شهرسازي كهگيلويه و بويراحمد تابستان امسال گفت كه محور ملي ياسوج باباميدان در منطقه دشتروم 65 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
خيبر بيدارپور اما نگفت كه در نهايت اين جاده كه به قتلگاه مردم استان تبديل شده است چه زمان ساخته و به بهره برداري مي رسد.
استان كهگيلويه و بويراحمد در بين استانهاي كشور داراي كمترين محور بزرگراهي است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.