نوبخت در يادداشتي براي باشگاه خبرنگاران نوشت

گفتمان اعتدال، محور دیپلماسی فعال ایران اسلامی

حسين نوبخت در يادداشت اختصاصي که در اختيار باشگاه خبرنگاران قرار داده است، نوشت: اغراق نیست اگر اصل اعتدال و میانه روی را محور سیاست گذاری موثر داخلی و دیپلماسی موفق بین‌المللی ایران اسلامی بدانیم و خود را ملزم به حفظ این رویه بدانیم.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "حسين نوبخت" در يادداشت اختصاصي که در اختيار باشگاه خبرنگاران قرار داده است، نوشت: اغراق نیست اگر اصل اعتدال و میانه روی را محور سیاست گذاری موثر داخلی و دیپلماسی موفق بین‌المللی ایران اسلامی بدانیم و خود را ملزم به حفظ این رویه بدانیم. 

متن اين يادداشت به شرح زير است:

ملت‌های بزرگ همواره در طول تاریخ از موقعیت‌های سخت و حساس، پیروزی‌های بزرگ ساخته‌اند. نگاهی اجمالی به تاریخ پرافتخار ایران اسلامی نیز خود، بارزترین گواه این ادعا است. امروز و در چهارمین دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی در حالی شاهد عزت، سرافرازی و استقلال همه جانبه این مرزوبوم هستیم که از همان ابتدای پیروزی انقلاب، حوادث بزرگی را با اتکا به آموزه‌های قرآن کریم، رهبری امام خمینی(ره) و جانشین برحق اش و ایمان و اراده ملت بزرگوار ایران، با سربلندی پشت سر گذاشته‌ایم. 

در این میان هر گاه که اتحاد میان اقشار مختلف جامعه مستحکم تر بوده، صلابت و استواری نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز بیشتر جلوه‌گر شده است. همگان به یاد داریم توصیه همیشگی پیر فرزانه انقلاب را که بیش از هر چیز دیگری به ایمان و اتحاد مردم اصرار می‌ورزید و این همان خواسته رهبر فرزانه انقلاب نیز بوده است. اما آنچه که به گروه‌ها و طبقات مختلف جامعه مربوط می‌شود چگونگی حفظ این اتحاد و یک دلی است. تجربه سی و پنج سال گذشته به خوبی نشان داده است که هرگاه گروه یا طیف فکری خاصی دچار افراط و یا تفریط شده است تاثیر منفی آن بر نشاط و همدلی مردم ملموس بوده است. البته هرچند که به لطف الهی و با درایت و تدبیر مسوولان و مردم، آسیبی به این نظام نرسیده است اما شاید بزرگترین تجربه جامعه ایران اسلامی در چهار دهه گذشته، لزوم پایبندی به گفتمان اعتدال و دوری از افراط و تفریط باشد، گفتمانی که در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مورد اعتماد اکثریت این ملت شریف قرار گرفت و امروز به تدریج شاهد اثرات و نتایج مثبت آن هستیم.   

چندی پیش نیز اولین حضور دکتر روحانی در عرصه بین الملل، قدرت دیپلماسی مبتنی بر گفتمان اعتدال و نیز نرمش قهرمانانه در عرصه جهانی را به خوبی نشان داد و موجب ارتقاء جایگاه بین المللی کشور شد.

بنابراین اغراق نیست اگر اصل اعتدال و میانه روی را محور سیاست گذاری موثر داخلی و دیپلماسی موفق بین المللی ایران اسلامی بدانیم و خود را ملزم به حفظ این رویه بدانیم. 

امید بسیاری داریم تا در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با دوری از اختلافات سلیقه ای و با حمایت اصولی از گفتمان اعتدال، دستاوردها و موفقیت‌های روزافزون میهن اسلامی را در عرصه سیاسی و اقتصادی شاهد باشیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار