سرپرست معاونت پژوهشي مركز مطالعات برنامه‌ريزي شهري و روستايي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور گفت: معاونت خدمات و محيط زيست شهري شهرداري مشهد در حوزه اجرا موفق بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از ستاد خبري اولين كنفرانس ملي خدمات شهري و محيط زيست، محمد مهدي متوسلي اظهار كرد: با توجه به اينكه طبق بند 55 قانون شهرداري‌ها، ارائه خدمات شهري از وظايف شهرداري‌هاست، برگزاري اين كنفرانس براي اولين بار در سطح ملي در ارائه خدمات بهتر به شهروندان موثر خواهد بود.

وي با اعتقاد بر اينكه خلآ برگزاري كنفرانسي در سطح عام با محوريت خدمات و محيط زيست شهري در كشور احساس مي‌شد، خاطرنشان كرد: اگر در برگزاري اين كنفرانس به اهداف و محورهاي آن توجه كافي شود، قطعا شاهد ارتقاي كيفيت خدمات شهري در شهرها خواهيم بود.

متوسلي با اشاره به افزايش جمعيت شهرها و توسعه شهرنشيني، تصريح كرد: با توجه به پيچيدگي‌ مسائل شهري، پرداختن به اين مسائل در اين كنفرانس به حل مشكلات موجود در اين حوزه منجر خواهد شد.

وي با تاكيد بر نتايج مثبت هم‌انديشي شهرداران در اين كنفرانس بيان كرد: طرح تجارب مثبت شهرداران در اين كنفرانس و بيان مشكلات اين حوزه باعث ارائه راهكارهايي براي حل مشكلات مي‌شود.

متوسلي در خصوص تداوم برگزاري اين كنفرانس نيز عنوان كرد: اگر اولين كنفرانس به شكل مناسبي برگزار شود و دستاوردهاي علمي و مناسبي در حوزه خدمات و محيط زيست شهري داشته باشد، برگزاري آن در سال‌هاي آينده نيز قطعا مفيد و موثر خواهد بود.

وي با بيان اينكه حضور تمام دست‌اندركاران ملي و محلي حوزه خدمات شهري و محيط زيست در اين كنفرانس باعث مي‌شود نتايج حاصل از برگزاري آن بهتر باشد؛ همچنين بايد در سال‌هاي آينده نقاط ضعف اولين كنفرانس برطرف شده و نقاط قوت پررنگ‌تر شود.

مدير پژوهشي مركز مطالعات شهري و روستايي سازمان شهرداري‌‌ها و دهياري‌هاي كشور در خصوص برگزاري كنفرانس خدمات شهري در مشهد اظهار كرد: شهرداري مشهد در سال‌هاي اخير به حوزه‌هاي علمي، پژوهشي و آموزشي توجه ويژه‌اي داشته است و برگزاري اين كنفرانس در مشهد مي‌تواند باعث افزايش اطلاعات و بار علمي كاركنان شهرداري مشهد شود.

وي با اشاره به موفقيت‌هاي معاونت خدمات و محيط زيست شهري شهرداري مشهد در حوزه اجرا،‌ تصريح كرد: با توجه به حضور گسترده زائران در مشهد، برگزاري اين كنفرانس مي‌تواند به شهرداري در پاسخگويي به انتظارات زائران و مجاوران امام رضا(ع) كمك كند./س

برچسب ها: خدمات ، شهری ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.