مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: به منظور حفظ و احیای هنرهای سنتی و صنایع دستی در حال فراموشی،‌ برنامه مستندنگاری موج‌بافی قزوین انجام شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، حمیدرضا قاسمی اظهار کرد: هدف کلی معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی در افق چشم‌انداز بیست ساله کشور، حفاظت از اصالت هنرهای سنتی و صنایع دستی، اهتمام ملی در شناسایی، حفاظت، پژوهش، احیا و معرفی هنرهای سنتی و صنایع دستی، ایجاد زمینه برای توسعه صادرات صنایع دستی، حمایت از حقوق معنوی و مادی هنرمندان و استادان هنرهای سنتی و صنایع دستی است.

وی افزود: در استان قزوین برای احیا و باز زنده‌سازی هنرهای سنتی در حال فراموشی پروژه مستند‌نگاری صورت گرفته و در حال حاضر رشته موج‌بافی آن مستند‌نگاری شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به هنرهای سنتی در حال فراموشی قزوین ادامه داد: موج‌‌بافی یکی از رشته‌های بومی و شاخص قزوین به شمار می‌رود که مستند‌نگاری آن در کنار سایر سیاست‌های اجرایی از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی در برنامه‌های راهبردی حوزه معاونت صنایع دستی استان قرار دارد.

قاسمی اضافه کرد: هنر سنتی پن‌بافی قزوین از دیگر رشته‌های بومی و در حال فراموشی استان است که به دلیل شیوه بافت و نقوش منحصر به فرد خود از ارزش بالایی برخوردار بوده که مستند‌نگاری آن نیز به پایان رسیده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مستند‌نگاری دو رشته پن‌بافی و موج‌بافی مطابق با دستورالعمل‌های موجود انجام شده و در آن تمام وجوه این هنرهای سنتی ارزشمند مورد بررسی قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.