رییس خانه صنعت و معدن خوزستان گفت: کمبود نقدینگی اصلی‌ترین مشکل بخش صنعت و معدن استان است که این مشکل، مشکلات دیگری را نیز برای واحدهای تولیدی و صنعتی به دنبال دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اهواز؛ فرامرز احمدی‌نژاد اظهارکرد: وقتی نقدینگی وجود ندارد واحد تولیدی نمی‌تواند مواداولیه مورد نیاز خود را تامین کند و این مساله سبب کاهش سطح تولید می‌شود.

وی افزود: وقتی ظرفیت تولید نیز کاهش می‌یابد تولیدکننده مجبور است برای جبران هزینه‌های خود نسبت به کاهش نیروی کار اقدام کنند که این مسایل روی هم رفته به تولید آسیب می‌زند.

احمدی‌نژاد تصریح‌کرد: در سال‌های گذشته ستادهایی تحت عنوان ستاد تسهیل با همت مسوولان در استان و برای رفع و کمک به حل مشکلات صنایع برگزار می‌شد که متاسفانه مصوبات این ستادها از سوی بانک‌ها بنا به دلایل و بهانه‌های مختلف اجرایی نمی‌شد.

وی افزود: انتظار داریم اگر تصمیماتی برای حل مشکلات صنایع در نظر گرفته می‌شود این تصمیمات توسط ارگان‌های مربوطه اجرایی شود.

احمدی‌نژاد ادامه‌داد: باید در تصمیم‌گیری‌ها از نگاه‌های بخشي و جزیره‌ای به صنعت و معدن خودداری کرد و ادارات و سازمان‌ها در تصمیم‌گیری‌ها فقط به فکر منافع سازمانی خود نباشند و منافع ملی را در تصمیمات در نظر بگیرند.

وی بیان‌کرد: کمک به بخش‌های صنعت و معدن استان موجب رونق استان، اقتصاد و اشتغالزایی می‌شود و تنها راه رونق گرفتن این بخش‌ها کاهش بخشي‌نگری است./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.