رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از نهایی شدن پروژه " شناسایی منابع آلودگی صوتی و روش های کاهش آن " در این شرکت خبرداد.

علی اصغر محجوبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اعلام این خبر افزود: این پروژه با هدف شناسایی منابع آلودگی صوتی و راهکارهای کاهش انتشار در واحدهای عملیاتی پالایشگاه خانگیران اجرا و به پایان رسید.

وی اظهارداشت: در صنعت نفت، نیروی انسانی به عنوان مهمترین منابع و سرمایه های سازمانی محسوب می شوند و حفظ سلامتی و کارآیی کارکنان از اساسی ترین خط مشی های شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد می باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این شرکت پالایشی در زمره صنایع سرآمد و پیشرو در حوزه مسائل ایمنی، بهداشت و زیست محیطی می باشد تصریح کرد: سر و صدا در محیط کار جزء عوامل زیان آور فیزیکی دسته بندی شده و استانداردسازی آن جز اهداف این سازمان می باشد.

محجوبی بیان کرد: از جمله عوارض سر و صدا می توان به اختلالات فیزیولوژیکی عمومی بدن، برهم خوردن تعادل فکری، افت شنوایی شغلی اشاره نمود.

وی اضافه کرد: در این طرح ابتدا عملیات بررسی و شناسایی منابع مولد صوت، ایستگاه های کاری بالاتر از حد استاندارد با استفاده از نتایج حاصل از سنجش اولیه صوت تعیین و این نقاط به عنوان مناطق با ریسک بالای صوتی تشخیص و اولویت بندی گردید.

رئیس امور پژوهش و فناوری پالایشگاه خانگیران ادامه داد: سپس عملیات آنالیز فرکانسی این منابع توسط دستگاه صداسنج مخصوص انجام و نوع صدای تولیدی هر بخش و همچنین شرایط محیطی ایستگاه های کاری ارزیابی و برای هر مورد راهکار کنترلی ارائه گردید.

محجوبی بیان داشت: راهکارهای کنترلی شامل کنترل های مدیریتی، فنی مهندسی و لوازم حفاظت فردی می باشد که در این پروژه بیشتر به راهکارهای فنی و مهندسی پرداخته شده است.

وی خاطر نشان کرد: برای هر روش پیشنهادی علاوه بر مشخص نمودن میزان کاهش شدت صوت، تحلیلی اقتصادی نیز انجام و با در نظر گرفتن پارامترهای هزینه و میزان کاهش صوت، این روش ها اولویت بندی و آماده اجرا شده است./س

برچسب ها: پروژه ، پژوهشی ، منابع ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.