عضو هيئت علمي دانشگاه تهران گفت: منش اعتدال در تمامي زمينه‌ها و مخصوصا در دانشگاه يكسان تعريف مي‌شود و آن عملكردهايي به دور از افراط و خشونت است.

"صادق زيباكلام" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه دانشگاه جايگاهي براي تبادل انديشه‌هاست و هر کس با هر سليقه‌اي بايد بتواند انديشه خود را بيان کند، اظهار داشت: دانشگاه هيچ‌گاه فضايي براي فعاليت‌هاي احزاب نبوده و اين خود دانشگاهيان هستند که با بصيرت سياسي بايد نسبت به اوضاع جامعه اشراف داشته باشند.

وي با بيان اينکه مسئولان به هر دليلي از فعاليت صنفي، سياسي و اجتماعي دانشجويان جلوگيري كنند عملكردي مغاير با روح مردم‌سالاري انجام داده‌اند، تصريح کرد: هر گونه اعمال سليقه شخصي از سوي مسئولان دانشگاه‌ها موجب بسته شدن فضاي دانشگاه و مانع از پيشرفت علم خواهد شد.
 
عضو هيات علمي دانشگاه تهران با اشاره به اينکه نسبت دادن دانشگاه به محلي براي حزب‌بازي توهين به دانشجويان، اساتيد و دانشگاه است، گفت: دانشگاهيان به عنوان قشر فرهيخته جامعه موظف هستند که نسبت به مسائل روز جامعه خود حساس بوده و سياست‌هاي کشور را دنبال کنند.
 
وي به نقش دانشجويان در مبارزات سياسي قبل و بعد از انقلاب اشاره و اضافه کرد: دانشجويان جزو فهيم‌ترين اقشار اجتماعي هستند که تحولات مهم سياسي به دست آنان رقم مي‌خورد.  
 
عضو هيات علمي دانشگاه تهران بيان داشت: منش اعتدال در تمامي زمينه‌ها و مخصوصا در دانشگاه يكسان تعريف مي‌شود و آن عملكردهايي به دور از افراط و خشونت است.   
 
زيباكلام خاطرنشان كرد: بايد زمينه‌هاي فعاليت سياسي دانشجويان در دانشگاه‌ها فراهم شود، لذا نبايد اساتيد و دانشجويان را منحصر به چارچوب‌هاي سليقه‌اي کنيم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار