مراسم رونمایی از تالیفات جدید سازمان دارالقرآن عصر امروز برگزار و طی آن از کتاب آموزش قرآن برای پائین ترین گروه سنی به عنوان بهارستان رونمایی شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهدی بحرالعلوم معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم در مراسم رونمایی از تالیفات جدید سازمان دارالقرآن کریم با اشاره به اقدامات انجام شده از ابتدای سال 92 تا کنون اظهار داشت: اقدامات معاونت آموزش وپژوهش همواره در حوزه محتوایی سازمان دارالقرآن کریم بوده که برخی از طرحها توسط اساتید و بخش عمده آن توسط موسسات انجام شده است.
وی تصریح کرد: طرحهای گوناگونی از ابتدای انقلاب آغاز و ادامه یافته نظیر تربیت داور، روخوانی، تربیت مربی و نظایر آن که امسال نیز چند حوزه جدید در حوزه هایی که کمتر به آن پرداخته شده در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: از جمله این طرحها آموزش و پرورش استعدادهای درخشان قرآنی است که از دوسال گذشته با جشنواره نغمه های آسمانی آغاز شد که بیش از یکصد هزار پسر تلاوت های تقلیدی خود را فرستادند که 400 نفر برگزیده و وارد آموزش های تخصصی در استانها شدند.

بحر العلوم در ادامه اظهار داشت: از دیگر طرحهای سازمان دارالقرآن کریم می توان به راه اندازی جلسات حفظ قرآن کریم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن صورت گرفته و در حال حاضر در سایت تلاوت نشانی و زمان برگزای این جلسات قرار دارد که خوشبختانه با استقبال خوبی روبرو بوده است.

وی افزود: برگزاری دوره های مدرس قرآن در 6 استان از دیگر برنامه های این سازمان است که با هدف متکی کردن استانها در استفاده از منابع خود صورت گرفته است.

وی ادامه داد: سازمان دارالقرآن کریم از سالهای گذشته تدوین کتب و نرم افزارهای قرآنی را در دستور  کار خود قرار داده که طی 3 سال گذشته پیشرفت مطلوبی داشته و هم اکنون تدوین کتابهای جدید با رویکرد تازه در دستور کار قرار دارد و بیشتر همت سازمان دارالقرآن در چاپ و نشر کتب نرم افزارهای تولید خود است بحر العلوم اظهار داشت: از دیگر برنامه های این سازمان طراحی کتابهای آموزش قرآن برای گروههای سنی 4-3  سال، 4 تا 5سال و 5 تا 6  سال در حوزه آموزش قرآن کریم است و امروز از کتاب آموزش قرآن برای پایین ترین گروه سنی تحت عنوان بهارستان رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به کتابهای تالیف سازمان دارالقرآن کریم افزود: مجموعه کتابهای بچه های آسمان ویژه گروه بهارستان از جمله تولیدات سازمان دارالقرآن کریم است که امروز از آن رونمایی خواهد شد و ویژه کودکان 3 تا 4 سال طراحی شده که این طرح  شامل سه ترم سه ماهه  که درآن آموزش دیدگان به حفظ 6 سوره قران و 27 موضوع قرآنی و روایی در غالب داستانها و سیره پیامبر و اهل بیت، نقاشی و رنگامیزی، داستانهایی از زبان حیوانات، شعر وسرود، نمایشهای خلاق و کاردستی را آموزش خواهند دید.

وی ادامه داد: همچنین کتاب قرآن در کلام مقام معظم رهبری در 6 بخش شامل ویژگیهای قرآن، تدبر و عمل به قرآن ، رسالت ما نسبت به قرآن، آموزشهای قرآنی، قرآن و انقلاب اسلامی و قرآن و جهان اسلام در هزار نسخه از دیگر تالیفات این سازمان است.

بحر العلوم در ادامه بیان داشت: کتاب اسلام شناسی از نظر قرآن در 8 فصل توسط حمید حسن زاده و کتاب درس نامه قرآن شناسی در 16 گفتار توسط حجت الاسلام والمسلمین آشنانی برای این سازمان  تالیف شده است.

بحر العلوم خاطر نشان کرد: سازمان دارالقرآن کریم وارد رویکرد جدیدی به سبک قرآنی شده است و در حال حاضر تالیف کتابهایی را در دستور کار دارد که علاوه بر شورای تالیف گروههایی از رشته های روانشناسی بر روی آن مطالعه خواهند داشت. /ف
برچسب ها: تالیفات ، قرآن ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار