رژيم‌هاي عربي حوزه خليج فارس به علت سردرگمي که پس از توافق آمريکا و روسيه درباره بحران سوريه به آن دچار شده اند به دنبال همکاري با رژيم صهيونيستي هستند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الاخباریه سوریه ؛ اين شبکه در گزارشي به همکاري هاي پنهاني رژيم هاي عرب حوزه خليج فارس با رژيم صهيونيستي پرداخت و اعلام کرد: از مدت هاي نه چندان دور، برخي گزارش ها و اطلاعات حاکي از وجود روابط مستحکم بين برخي کشورهاي حوزه خليج فارس با اسرائيل است. ايجاد دفتر تجاري براي اسرائيل در قطر براي همگان مشخص است. همچنين، اسرائيل توافق هاي پنهاني با عربستان دارد و بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل، پيش از اين در سخنانش از همکاري با عربستان قدرداني کرده  و خواستار بهبودي روابط با آن شده بود.

اين شبکه بخشي از سخنان نتانياهو را پخش کرد که در اين خصوص گفته بود: «روابط ما عربستان سعودي خوب است. اميدواريم که در آينده روابط اسرائيل و عربستان بهتر شود. ما با عربستان مسائل مورد اهتمام مشترکي درباره مسائل اقتصادي، سياست هاي منطقه و مناطق ديگر داريم.»

اين شبکه در اين گزارش افزود: اکنون، رژيم هاي حوزه خليج فارس دچار سردرگمي و بي ثباتي شده اند. علت سردرگمي آنها توافق روسيه و آمريکا درباره بحران سوريه و گفتگو بين آمريکا و ايران  درباره مسئله هسته اي اين کشور است. اسرائيل براي بهره برداري از سردرگمي رژيم هاي حوزه خليج فارس و امضاي توافق نامه هاي دفاع مشترک با آنها تلاش کرد.  در صورت امضاي اين توافق نامه، بسياري از خواسته هاي امنيتي و اطلاعاتي اسرائيل برآورده خواهد شد.

الاخباريه در ادامه اين گزارش افزود: برخي منابع سياسي به نشريه فلسطيني «المنار» اعلام کردند هماهنگي دفاعي مشترک بين کشورهاي حوزه خليج فارس و اسرائيل مسئله تازه اي نيست زيرا اين مسئله هفت ماه پيش و در ديدار مقامات اين کشورها با مقامات اسرائيل در لندن مطرح شد. آنها در اين ديدارها تهديدهاي ايران و راه هاي نابود کردن دولت سوريه را بررسي کردند. کشورهاي عربي با ظاهري عربي براي سرپوش گذاشتن به  سردرگمي ها و مزدوري خود تلاش مي کنند، اما اين ضرب المثل را فراموش کرده اند که «چاه کن ته چاه است».
برچسب ها: اسرائیل ، عرب ، همکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار