فرمانده پليس راه كهگيلويه و بويراحمد گفت: 40 درصد تصادفات رانندگي در اين استان ناشي از تجاوز و انحراف به چپ از خط وسط جاده است.

سرهنگ منوچهر سياهپور در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: 30 درصد تصادفات نيز به دليل عدم توانايي و كنترل وسيله نقليه ناشي از تخطي از سرعت مطمئنه است.

وي با بيان اينكه در حوادث رانندگي ساير عوامل نيز 30 درصد دخيل هستند،اظهار كرد: بيشترين تصادفات در كهگيلويه و بويراحمد بعد ازظهر و اوايل شب حوالي ساعت 16 تا 20 اتفاق مي افتد.

سياهپور ابراز داشت: در تصادفات رانندگي 70 درصد خودروهاي سواري مقصر و عامل تصادف هستند و بعد از آن وانت بارها و موتورسيكلت ها هركدام با 13 و 12درصد در رده‌هاي بعدي قرار دارند.

وي جاده ياسوج - اصفهان را پرخطرترين محور ارتباطي اعلام كرد و افزود: ياسوج - بابا ميدان و گچساران به باشت نيز به عنوان جاده هاي پرخطر دوم و سوم اين رده بندي به شمار مي روند.

فرمانده پليس راه كهگيلويه و بويراحمد از شناسايي 92 نقطه حادثه خيز جاده هاي اين استان خبر داد و گفت: از اين تعداد نقطه حادثه خيز 35 مورد برطرف شده و 30 مورد نيز با چهار خطه كردن جاده ها برطرف مي شود.

سياهپور ايمن كردن نقاط حادثه خيز و آموزش به رانندگان براي رعايت كامل مقررات راهنمايي و رانندگي را در كاهش تصادفات جاده اي بسيار موثر خواند./ز
برچسب ها: تصادفات ، انحراف ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.