بانک جهاني در گزارشي که روز سه شنبه منتشر شد اعلام کرد اگر رژيم صهيونيستي موانع توسعه و محدوديت هاي خود را در 60 درصد از کرانه باختري اشغالي از ميان بردارد، اقتصاد فلسطين بيش از يک سوم رشد خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، بانک جهاني در گزارش خود گفت «بيش از نيمي از اراضي کرانه باختري رود اردن از جمله بخش مهمي از مزارع کشاورزي حاصلخيز به سبب اقدامات اشغالگرانه اسرائيل در دسترس فلسطيني ها قرار ندارد و چنانچه به آنها اجازه کشاورزي در کل مناطقي که تحت اشغال اسرائيل قرار دارد داده شود، سي و پنج درصد بر توليد ناخالص داخلي فلسطين افزوده خواهد شد.
اين نهاد مالي بين المللي خاطر نشان کرد شش منطقه را که از پتانسيل بالايي براي توسعه برخوردارند و سرشار از منابع طبيعي براي کشاورزي و معادن در نزديکي بحرالميت هستند شناسايي کرده است که اگر اسرائيل اجازه دسترسي آنها را به فلسطيني ها مي داد، به ترتيب در بخش کشاورزي هفت و در بخش معادن نه درصد بر توليد ناخالص داخلي فلسطين افزوده مي شد.
  بانک جهاني افزود «با اين فرض، وضع بودجه تشکيلات خودگردان هم بهبود مي يافت زيرا اين مسئله سبب ايجاد درآمدهاي بيشتر از ميزان 800 ميليون دلار بودجه تعيين شده مي شد و نياز تشکيلات به حمايت بودجه اي کشورهاي اعطا کننده کمک هاي مالي را نيز کاهش مي داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار