انسداد عروق قلب، علت اصلی مرگ و میر بزرگسالان در کشور های توسعه یافته و در حال توسعه است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ یک فوق تخصص قلب و عروق و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: هرچه سطح بهداشتی جامعه بالاتر رود و بیماری های عفونی بویژه گلو دردهای چرکی شناسایی و درمان شوند، بروز بیماری قلبی ناشی از تنگی دریچه میترال نیز در جامعه کمتر می شود.

دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد ادامه داد: بیماری قلبی ناشی از تنگی دریچه میترال در اثر بروز بیماری های عفونی بویژه گلودردهای چرکی ایجاد می شود.

 وی همچنین قلب را عضو حیاتی بدن عنوان کرد و گفت: بیماری های  این بافت عضلاتی به دو دسته مادرزادی و اکتسابی تقسیم بندی می شوند.

 وی اضافه کرد: در بیماری های قلبی مادر زادی بعضی از نقص ها بعد از تولد قابل درمان هستند و بعضی از بیماری ها نیز منجر به از بین رفتن جنین و یا نوزاد می شود.

وي مراقبت هاي ويژه در زمان بارداري و مراقبت هاي جنيني در دوره بارداري را در پيشگيري از بروز بيماري هاي مادرزادي موثر خواند.

 این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمینه علت بروز بیماری های قلبی اکتسابی در افراد گفت: فشار خون و چربی خون بالا، دیابت، مصرف سیگار، چاقی و بی تحرکی، استرس ها و عوامل ژنتیکی و فامیلی از ریسک فاکتورهایی است که منجر به تنگی عروق در فرد می شود.

 وی درد قفسه سینه، تنگی نفس، تپش قلب، ورم پاها و کبودی انگشتان را از علائم بیماری های قلبی عنوان کرد و گفت: درد قفسه سینه و تنگی نفس شایع ترین این علامت هاست  که مردم به پزشکان قلب و عروق مراجعه می کنند.

 دکتر رشيدي نژاد در مورد فشار خون بالا افزود: ۲۵ تا ۳۰ درصد از افراد بزرگسال داراي فشار خون بالا و بدون علامت هستند./ح
برچسب ها: قلب ، ژنتیک ، سیگار ، چاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار