شهردار تهران در ارائه گزارش برنامه راهبردی شهرداری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اهداف شهرداری بر اساس چشم انداز اسناد بالادستی است و دولت،مجلس و شورا با هم می توانند حرکت بزرگی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  شهردار تهران با حضور در یازدهمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران به ارائه گزارش در خصوص برنامه راهبردی شهرداری تهران و رایزنی با اعضای شورای اسلامی شهر تهران به پیرامون این برنامه پرداخت.

بر اساس این گزارش قالیباف با اشاره به برنامه راهبردی 5 ساله شهرداری تهران اظهار داشت: ما هنوز وارد برنامه نشده ایم و تنها یک نگاه کلی بر این که چگونه می خواهد این برنامه اجرا شود ارائه شده  که این تنها فصل اول از این برنامه است و به چگونگی وارد شدن به این برنامه می پردازد.

شهردار تهران در ادامه بیان داشت: مباحث کلی باید در صحن علنی و کمیسیون ها به صورت کامل مطرح شود و چه بسا بیش از یک ماه زمان برده شود تا هم نخبگان جامعه و هم صاحب نظران این برنامه را ببینند و در فرایند تدوین آن دخیل باشند.

وی افزود: هر چند در برنامه ارائه شده تا کنون صاحب نظران بسیاری دخیل بوده اند و به ویژه دانشگاه ها و دانشگاه صنعتی شریف کاملاً در امر تدوین این برنامه دخیل بوده اند.

وی افزود: ابتدا باید به تجزیه و تحلیل موضوع پرداخت و امکان ندارد بدون در نظر گرفتن اسناد بالا دستی این برنامه را تدوین کرد.

وی افزود: برنامه سال 93 باید تا قبل از دی ماه قطعی شود تا بر اساس آن برنامه 5 ساله دوم به شورای شهر تحویل داده شود و ضرورت دارد ما یک نگاه راهبردی به شهر داشته باشیم و باید چالش های موجود در دوره مدیریت 8 ساله قبلی در این برنامه حل و فصل شود.

شهردار تهران با بیان چندین سوال از اعضای شورای شهر گفت: باید مشخص شود آیا می خواهیم در افق آینده شهر شهرداری یک مدیریت کارفرمایی داشته باشد یا خیر و آیا شهرداری قصد دارد تولید خدمات کند و یا خرید خدمات، آیا شهرداری می خواهد تصدی گری کند یا تولی گری، آیا شورای چهارم همچنان شورای شهرداری است یا شورای شهر، آیا شهرداری یک سازمان خدماتی است و تنها مسئول اداره شهر است و یا شهرداری یک دولت محلی ست.

وی ادامه داد: باید مشخص شود با کدام یک از این افق ها به شهرداری نگاه کنیم آیا شهر را می خواهیم اداره کنیم یا بنا است یک تحول در شهر اتفاق بیافتد تحولی که در رویکردها و نحوه اداره است.

وی افزود: اگر پرسیده شود شما در دوره گذشته موفق بوده اید باید گفت اگر تنها غرض اداره شهر است بله موفق بوده ایم اما امروز می گوییم نباید تنها شهر را اداره کنیم و می توان در مرز تفکیک دولت محلی و ملی پیش رفت.

شهردار تهران در ادامه بیان داشت: اگر همه با هم،هم افق شویم قطعاً دولت، مجلس و شورا می توانند با هم حرکت بزرگی را انجام دهند و شهرداری در گذشته  تنها به عنوان یک نهاد اجتماعی دیده می شد اما امروز اهداف ما بر اساس چشم انداز اسناد بالادستی است.

وی افزود: وظیفه اول شهرداری آن است که توسط اعضای شورای شهر مشخص شود که آیا بنا است تنها شهر را اداره کنیم  یا بر اساس مدیریت تحول به نقطه قابل تحولی که شهرداری و شورا می خواهند برسانیم.

قالیباف خاطر نشان کرد: در طول 8 ساله مدیریت قبلی تمامی فعالیت ها بر اساس برنامه مصوب بوده و هیچ برنامه شهرداری خارج از مصوبات شورا نبوده است و ما باید امروز به ارتقای کیفیت زندگی در بعد مادی و معنوی را پیش ببریم و جلسه امروز آغاز این بحث بود و تنها فصل اول از این برنامه ، که ارائه شد./

برچسب ها: چشم انداز ، سند ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار