در یکسال گذشته 219 میلیون متر مکعب آب از سد شهید رجایی ساری در اختیار بخش های مختلف مصرف شد .

سر پرست شرکت آب منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با اشاره به اینکه در یکسال گذشته حدود 219 میلیون متر مکعب آب از سد شهید رجایی رها سازی شد گفت : از این مقدار 137 میلیون متر مکعب به مصرف کشاورزی، 20 میلیون متر مکعب برای بخش زیست محیطی ، 45 میلیون مترمکعب برای نیروگاه برقابی و 17 میلیون متر مکعب برای سایر بخش ها به مصرف رسید .

زارع افزود : این سد که در آغاز سال آبی 92 91 دارای 109 میلیون متر مکعب ذخیره آبی است در سال زراعی گذشته آب مورد نیاز 51 هزار هکتار از اراضی دشت تجن را که بخش عمده آن به کشت برنج اختصاص داشته است تأمین کرد و در بخش نیروگاه در سال 91 و 90 نیز با 158 میلیون متر مکعب آب در نیمه نخست امسال 60 هزار مگاوات ساعت برق تولید شد .

به گفته وی از سال 89 تا کنون که نیروگاه برقابی سد شهید رجایی وارد مدار بهره برداری شد 435 میلیون متر مکعب آب تحویل نیروگاه شد که در مجموع 96هزارو905 مگاوات ساعت برق تولید شد .

سد شهید رجایی که از نوع بتنی دو قوسی است در 41 کیلومتری جنوب ساری بر روی رودخانه دودانگه یکی از سرشاخه های اصلی تجن قرار دارد که سالانه قادر است بطور متوسط حدود 205 میلیون متر مکعب آب را تنظیم کند./س

برچسب ها: سد ، شهید ، رجایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.