عضو هيئت رئيسه كميسيون اصل 90 مجلس گفت: سخنراني رئيس‌جمهور محترم در سازمان ملل متحد با تحرك و پويايي دستگاه ديپلماسي كشور و پافشاري بر اصول و خواسته‌هاي مردم، دوستان و دشمنان را معترف به جايگاه بي بديل ايران در صحنه نقش آفريني جهاني نمود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران داوود محمدي نماينده قزوين و آبيك در نطق ميان‌دستور جلسه امروز (سه شنبه 16 مهر ماه) گفت: اجازه مي‌خواهم در اين فرصت مغتنم در مورد پاره‌اي از مسائل داخلي و خارجي اشاراتي داشته باشم.
 
وي ادامه داد: حماسه پرشور سياسي ملت ايران كه در پرتو رهنمودهاي رهبري مرزهاي كشورمان را درنورديد، فراز اعجاب انگيز ديگري از عزت و اقتدار جمهوري اسلامي ايران در پيش چشم جهانيان گشود.   
 
محمدي در ادامه بيان كرد: سخنراني رئيس‌جمهور محترم در سازمان ملل متحد با تحرك و پويايي دستگاه ديپلماسي كشور و پافشاري بر اصول و خواسته‌هاي مردم، دوستان و دشمنان را معترف به جايگاه بي‌بديل ايران در صحنه نقش آفريني جهاني کرد.   
 
عضو هيئت رئيسه كميسيون اصل 90 مجلس اظهار داشت: بي‌ترديد در اين برهه ضرورت نظام به قانون و قانونگرايي و پايبندي به آداب نقد و الزامات اعتراض نسبت به رفتار دولتمردان كه پيش نياز مفاهمه ملي، هم صدايي و ثبات و رشد اجتماعي و سياسي است و بر تمام افراد، گروه‌ها و علاقه مندان كشور لازم است.   
 
وي ادامه داد: البته با تحركات ديپلماسي كشور چاره‌اي جز بهبود روش‌ها و توسعه حوزه فرهنگ و انديشه عمومي براي نيل به اهداف پيش رو باقي نمانده و امروزه پرداختن به ديپلماسي عمومي در حوزه‌هاي فرهنگي،‌ هنري، گردشگري، ورزشي و تجاري در بالا بردن ظرفيت‌هاي اجتماعي و آگاهي بخشي‌هاي بين‌المللي از ضرورت‌هاي الزام دولت‌ها به تبعيت از ملت‌هاست.   
 
محمدي بيان كرد: در شرايط فعلي كه بيداري كشورهاي اسلامي در معرض الگوي نظام يافته از خشونت‌هاي قومي، فرقه‌اي و مذهبي و تفوق رويكردهاي امنيتي سياسي قرار گرفته و كشورهاي مظلوم ميانمار و افغانستان، سوريه و عراق را هدف قرار داده براي مبارزه با آپارتايدهاي بين‌المللي و گروه‌هاي بين‌المللي تروريستي تكفيري كه تهديد فراگير براي صلح و امنيت جهاني در فضاي استهاله باورهاي اصيل انساني به شمار مي‌رود تمسك به ديپلماسي عمومي حربه‌اي اثربخش و كارآمد است.   
 
وي تاكيد كرد: حمايت مقام معظم رهبري از سياست‌هاي خارجي دولت و اعتماد ايشان به مسئولين خلق فرصت جديدي براي كشورهاي غربي و آمريكاست كه با در پيش گرفتن رفتار عاقلانه و احترام متقابل تماميت خدشه‌دار شدنشان را در برابر مردم ايران اصلاح و ترميم نمايند و به خاطر داشته باشند كه حافظه تاريخي اين مردم كودتاي 28 مرداد، سقوط هواپيماي مسافربري، حمايت از تروريسم، بلوكه كردن اموال و دارايي‌هاي ملت، تحريم‌هاي دارويي و غذايي و صدها مورد استعمار و استثمار ناشي از خوي برتري جوي آن‌ها را فراموش نكرده و نخواهند كرد.   
 
محمدي ادامه داد: توصيه مي‌كنم براي مواجه با نرمش قهرمانانه سر بر روي بالش لابي صهيونيسم ننهاده و بدانند كه مناديان نرمش قهرمانانه به هنگام ضرورت آرزومندان شهادت و مشتاقان حماسه كربلايند.   
 
عضو هيئت رئيسه كميسيون اصل 90 مجلس در ادامه با بيان اين كه 4 ماه از انتخابات گذشته اظهار داشت: هنوز انتصابات دولت به پايان نرسيده است و در اغلب استان‌هاي كشور انتصاب استانداران در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.
 
وي هم‌چنين در مورد مشكلات حوزه‌هاي انتخابيه خود بيان كرد: علي‌رغم پيگيري‌هاي مستمر بودجه استان در مقايسه با ساير استان‌هاي هم تراز بسيار پايين‌تر بوده و در جايگاه 28 قرار داريم و در سال 93 جدا بايست تجديدنظر شده و ارتقا يابد.   
 
نماينده قزوين و آبيك گفت: انتقال آب الموت رود و شاهرود و ارتفاعت 2000 و 3000 و افزايش 30 ميليون متر‌مكعب سهميه از سد طالقان و احداث سد بورمانك و تخصيص 25 ميليون مترمكعب آب ديگر از شاهرود براي طارم و احداث سدهاي مخزن بهجت‌آباد و بارجين و تامين آب شرب شهرها و روستاهاي حوزه انتخابيه و حل مشكل فاضلاب محمود‌آباد، نظام‌آباد، شريفيه، محمديه، بيدستان و شهرك مهرگان و ساير شهرها و مناطق استان با مشكل مواجه است.   
 
وي ادامه داد: عدم پرداخت حق و حقوق كارگران بعضا تا سه سال و عدم تطبيق اين قشر زحمت كش با هزينه‌هاي طاقت فرساي زندگي در استاني كه بيش از 140 كارگر در آن مستقر هستند ضروري است.   
 
محمدي در پايان خاطر‌نشان كرد: تامين اعتبار براي پروژه‌هاي نيمه تمام، انجام تعهدات دولت نسبت به مسكن مهر و وزارت خانه‌هاي كشور، راه و شهرسازي، بانك‌ها و شهرداري‌ها به ايفاي تعهدات خود در قبال بخشودگي عوارض و اعطاي تسهيلات براي بافت‌هاي فرسوده از جمله مطالبات جدي و به حق مردم استان است.

انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار