با گذشت هشت سال از آغاز زمان اجراي سند چشم انداز ۱۴۰۴ در كشور، تنها ۱۲ سال براي تحقق اهداف آن زمان داريم و براي رسيدن به چشم‌انداز تعيين شده بايد از تعارفها بگذريم و تلاش و برنامه‌ريزي را مدنظر قرار دهيم.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، نخستين نشست هم انديشي چشم‌انداز توسعه ۱۴۰۴ استان سمنان با حضور صاحبنظران و انديشمندان و فعالان عرصه‌هاي اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي و مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي مختلف با هدف ايجاد هم‌انديشي و همگرايي براي تحقق اهداف سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ با توجه به شرايط استانی برگزار شد.
دبير علمي اين همايش گفت: با گذشت هشت سال از آغاز زمان اجراي سند چشم انداز ۱۴۰۴ در كشور، تنها ۱۲ سال براي تحقق اهداف آن زمان داريم و براي رسيدن به چشم‌انداز تعيين شده بايد از تعارفها بگذريم و تلاش و برنامه‌ريزي را مدنظر قرار دهيم.اسمعيل ابونوري با اشاره به توانمنديهاي استان سمنان براي تحقق اهداف سند چشم انداز توسعه ۱۴۰۴، اظهار داشت: خورشيد و خاك مهمترين منابع و كمبود آب بزرگترين مشكل توسعه اين استان است.وي سرمايه‌ انساني، اجتماعي و فرهنگي را كمك‌كننده ايجاد رفاه اجتماعي عنوان و تصريح كرد: از تمام ظرفيتهاي بايد براي توسعه سرمايه‌هاي اجتماعي و فرهنگي استفاده كنيم.
دبير علمي همايش هم انديشي چشم انداز توسعه ۱۴۰۴ استان سمنان، توسعه در جهان امروز را دانش‌محور دانست و افزود: در استفاده از منابع براي دستيابي به اهداف اين سند بايد بهره‌وري را سرلوحه امور قرار داد.
دکتر سیف ا...سعدالدین ، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان هم در این همایش توانایی فکری و آینده نگری را از ملزومات تدوین سند چشم انداز توسعه دانست و گفت : تدوین این سند بدون پشتوانه علمی و مد نظر گرفتن زیر ساختها امکان پذیر نخواهد بود .
رييس كميته پيگيري سند چشم‌انداز و سياستهاي كلي كشور هم در حاشیه این همایش گفت : این سند به صورت ملی و.استانی در کشور در حال اجراست و اولویتهای هر استان در ان مشخص و برنامه ریزی ها برای پیشرفت استان بر اساس ان اولویتها انجام می شود و به نوعی مشخص کننده مسیر توسعه هر استان است .
جواد فرشباف ماهريان کسب مقام اول منطقه ای به لحاظ علمی و فناوری ، اقتصادی ، جهان اسلام ، امنیتی و سیاسی را از اهداف سند چشم انداز توسعه کشور عنوان کرد و گفت : خوشبختانه در بخش امنیتی و سیاسی به جایگاه خوبی در منطقه و کشور دست یافته ایم .فرشباف ماهریان ادامه داد : متاسفانه بر اساس این سند در بخش های اقتصادی و علمی و فناوری مطابق با این سند پیش نرفته ایم و از ان عقب هستیم ./س
برچسب ها: توسعه ، سند ، کشور ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.