رئيس اتاق بازرگاني آمريکا تاکيد کرد بن بست مالي در واشنگتن رهبران اعضاي مهم اپک را نگران کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي ؛ توماس دانهيو در گفتگو با اين شبکه گفت خيلي ناراحت کننده است که باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا هنوز نتوانسته است با کنگره بر سر لايحه بودجه و همچنين افزايش سقف بدهيهاي دولت به توافق برسد. اين مسئله مي تواند باعث نگراني براي کشورهاي ژاپن، روسيه و ديگر کشورهاي عضو اپک شود با وجود اين آمريکا همچنان سرمايه گذار و بازيگر اقتصاد مهمي در منطقه آسيا و اقيانوس آرام است. از اين رو اميدوارم مشکل مالي در واشنگتن تاثير خاصي بر اجلاس اپک نداشته باشد. 

رئيس اتاق بازرگاني آمريکا درباره حضور چين در اين اجلاس گفت آمريکا هنوز بزرگترين سرمايه گذار است زيرا چين با بيست و يک ميليارد دلار سرمايه گذاري در منطقه در اين اجلاس حضور يافته است در حاليکه گزارشها نشان مي دهد آمريکا در نه سال گذشته شصت و پنج ميليارد دلار در اندونزي سرمايه گذاري کرده است و قرار است در سه سال آينده شصت و يک ميليارد دلار ديگر سرمايه گذاري کند. به نظر من ما حضور خوبي در منطقه داريم.

در عين حال چين اهميت زيادي براي آمريکا دارد زيرا چين دومين اقتصاد بزرگ جهان است. ما مي خواهيم روابط اقتصادي و ژئوپليتيک گسترده اي با چين داشته باشيم و اميدواريم حضور چين در اجلاس اپک به گسترش اين روابط کمک کند. 
برچسب ها: نگرانی ، امریکا ، سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار