نمایشگاه بزرگ کتاب فرانکفورت امروز عصر در شهر فرانکفورت آم ماین گشایش یافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه اول تلویزیون دولتی آلمان؛  در این نمایشگاه، هفت هزار و یکصد انتشارات از یکصد کشور جهان حضور دارند. این نمایشگاه، بزرگترین نمایشگاه آثار ادبی جهان است. انتظار می رود تا روز یکشنبه هفته آینده که آخرین روز نمایشگاه کتاب فرانکفورت است، حدود سیصد هزار بازدیدکننده از آن دیدن کنند.

بزریل، کشور مهمان نمایشگاه امسال است و موضوع اصلی نمایشگاه امسال نیز تحول ساختاری نشر کتاب تحت تاثیر نشر دیجیتال اعلام شده است.

امسال همه آنچه را که بعنوان دکور و برخی وسائل نمایشگاه می بینیم، مقوایی است. از میز و قفسه های کتاب گرفته تا صندلی ها همه از مقواهای ضخیم و حتی برجسته ساخته شده اند. شخصیت های اصلی رمانهای ادبی بزریل هم که امسال، کشور مهمان نمایشگاه فرانکفورتند بر روی دکورهای دیواری نمایشگاه به تصویر کشیده شده اند.

نمایشگرهای ویدئویی امسال نیز به معرفی آثار هفتاد نویسنده برزیلی اختصاص دارند که به نمایشگاه کتاب فرانکفورت آمده اند. شعار امسال نمایشگاه با توجه به مشارکت بزریلی ها در برگزاری نمایشگاه، «بزریل، کشوری مملو از صداهای مختلف» است.

"یورگن بوس"، مدیر نمایشگاه امسال گفت: به نظرم نویسندگان برزیلی بسیار با تجربه اند. آنها با آثار خود سعی می کنند نسل و طبقات اجتماعی خویش را توصیف کنند.

این گزارش با بیان آنکه از هر شش کتاب به نمایش درآمده در نمایشگاه امسال، یک اثر به روش اینترنتی نیز فروخته می شود، افزود: هر روز که می گذرد، کتابهایی تولید می شوند که دیگر اصلا نسخه کاغذی ندارند. در واقع آنها دیگر در قالب نسخه های دیجیتالی منتشر می شوند که در اصطلاح به آنها «ای بوک» گفته می شود. حوزه نشر و همچنین تازه واردان اکنون به دنبال مدلهای جدیدی از تجارت نشر دیجیتال هستند.

"یورگن بوس" در ادامه خاطر نشان کرد: بخش نشر چنان با تازه های الکترونیکی روبرو شده است که کسی هیچگاه، فکرش را هم نمی کرد. به نظرم با این روشهای فن آورانه کتابها و آثار مکتوب نیز بیشتر شناخته می شوند. همانطور که می بینید همه چیز پویا و فعال شده است.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت هر ساله یک مهمان دارد که این کشور از لحاظ آثار نویسندگان معاصر خود حضور پررنگ تری در مقایسه با سایر کشورها بر عهده دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار