معاون امور معدني سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 20 درصد سنگ تراورتن کشور در استان مرکزی تولید می شود.

حسني در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: هم اينك ۸۲ معدن سنگ تراورتن با ظرفيت توليد دو ميليون و ۳۳۹ هزار و ۶۰۰ تن در سال در استان مركزي و به ويژه در شهرستان محلات فعال است كه با ۳۹۵هزار و ۹۷۹ميليون ريال سرمايه گذاري زمينه اشتغال يكهزار و ۴۳ نفر را فراهم كرده است.
وي اظهار كرد: تقاضاهاي توسعه معادن سنگ تراورتن در استان مركزي با وجود بازار پررونق اين نوع سنگ زياد است و بر اساس برنامه ريزي ها ظرفيت بهره برداري تراروتن در اين استان در سال آينده بيش از سه ميليون تن در سال هدفگذاري شده است.
معاون امور معدني سازمان صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان كرد: معادن سنگ استان مركزي و شهرستان محلات به عنوان قطب سنگ تراروتن، شهرت جهاني دارد و بهترين محصولات سنگ سفيد و كرم ساختماني دنيا به اين خطه اختصاص دارد.
حسني توضيح داد: با توجه به مزيت هاي كلان سنگ ساختماني استان مركزي، نمايشگاه بين المللي سنگ، معدن و صنايع وابسته از ۲۴ مهر ماه به مدت سه روز در محلات برگزار مي شود كه هدف از آن معرفي توانمندي هاي معدني در حوزه توليد ، فرآوري و صادرات است.
وي عنوان كرد: استان مركزي با ۳۸۰ معدن فعال هشتمين جايگاه معدني كشور را به خود اختصاص داده و ذخاير مواد معدني آن يك ميليارد و ۲۰۰ تن برآورد شده است.
وي بيان كرد: از ۶۸ نوع ماده معدني شناسايي شده كشور ۳۴ ماده معدني در استان مركزي وجود دارد كه هم اينك ۳۲ نوع آن بهره برداري مي شود./س
برچسب ها: سنگ ، تراورتن ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.