با همکاری خیران" جامعه یاوری فرهنگی" از سه مدرسه پیش ساخته روستایی یک کلاسه در روستاهای شهرک امام خمینی(ره)، اصفاک و موردستان در شهرستان بشرویه بهره‌برداری به عمل آمد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، رئیس آموزش و پرورش بشرویه صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از سه پروژه آموزشی در بشرویه اظهار داشت: هر کدام از این کلاس‌های پیش‌ساخته دارای 45 متر مربع زیربنا و در مجموع با اعتباری حدود 600 میلیون ریال ساخته شده است.

جواد صارمی ادامه داد: از مجموع اعتبار هزینه شده مبلغ 16 میلیون تومان سهم خیران و 36 میلیون تومان نیز سهم دولت است.

وی از اجرای 11 پروژه آموزشی توسط موسسه خیریه جامعه یاوری فرهنگی در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این طرح‌ها در شهرستان‌های قاین، بشرویه، سرایان، زیرکوه، سربیشه و درمیان اجرا شده است.

رئیس آموزش و پرورش بشرویه تاکید کرد: ایجاد فضاهای آموزشی مناسب برای کودکان روستاهای محروم، از جمله امور خداپسندانه‌ای است که همواره مورد توجه جامعه خیران بوده است.

صارمی با اشاره به مزایا و امتیاز مدارس پیش‌ساخته گفت: امنیت بالا و ضد زلزله‌بودن و همچنین کنترل مطلوب انرژی از مهم‌ترین مزایای احداث این مدارس در مناطقی نظیر خراسان جنوبی که در ردیف استان‌های زلزله‌خیز قرار دارد، می‌باشد.

وی اضافه کرد: همچنین به واسطه شرایط اسکلت‌بندی این سازه‌ها، در صورت نیاز امکان تغییر مکان این مدارس به دیگر نقاط به راحتی میسر است.  

همچنین خیران این موسسه خیریه با حضور در آیین افتتاح این پروژه‌ها به کودکان این روستاها امید و دلگرمی‌ دادند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.