در حاليکه 78 نماینده جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا با امضای نامه‌ای خواستار افزایش تحریم‌ها ضد ایران شدند، ۳۵ سفير پيشين و کارشناس برجسته امنيتی آمريکا، در نامه‌ای به باراک اوباما رييس جمهوری اين کشور، از تعامل ديپلماتيک واشنگتن با دولت حسن روحانی حمايت کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، در نامه 78 نماینده جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا آمده است: "زمان در حال اتمام است و آمریکا نمی‌تواند ایران مجهز به سلاح اتمی را بپذیرد و باید به موازات گفتگو، فشار تحریم را تا زمانی که تهران برنامه اتمی را متوقف نکرده، ادامه داد."

 نویسندگان اولیه این نامه "برد اشنایدر" و "لوک مسر" نمایندگان کنگره بودند و این نامه را با حمایت لابی "آیپک" منتشر کرده و امضای نمایندگان دیگر را به دست آوردند.

در عين حال ۳۵ سفيرپيشين و کارشناس برجسته امنيتی آمريکا، در نامه‌ای به باراک اوباما رييس جمهوری اين کشور، از تعامل ديپلماتيک واشنگتن با دولت حسن روحانی حمايت کردند.

اين ۳۵ کارشناس و مقام پيشين، با ستايش تصميم باراک اوباما برای استفاده از ديپلماسی در جهت دستيابی به توافق با ايران، از رويکرد جديد دولت حسن روحانی در مورد اعمال شفافيت بيشتر و پذيرش محدوديت‌های بين المللی در مورد برنامه هسته‌ای اين کشور استقبال کرده‌اند‌.

امضا کنندگان اين نامه با اشاره به وجود دهه‌ها بی‌اعتمادی بين ايران و آمريکا و دشوار بودن کار ديپلماتيک و نيز قطعی بودن برخی مخالفت‌ها  با رويکرد ديپلماتيک دولت اوباما در قبال ايران، بر حمايت خود از اين رويکرد تاکيد کرده‌اند.

در ميان امضا کنندگان اين نامه نام شماری از سفرای سابق آمريکا در خاورميانه از جمله را"يان کراکر" سفير سابق آمريکا در عراق، "ريچارد مورفی" سفير سابق در عربستان و "جان ليمبرت" دستيار پيشين وزير امور خارجه در حوزه ايران ديده می‌شود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان بیابانی گیلاندهی
۱۳:۴۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۲
تا خون در رگ داریم در مقابل ظلم و استکبار می ایستیم و برای ایرانی آباد میجنگیم
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۴۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۲
امام راحل ره امریکا را بهتر از همه شناحته بودند
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۳:۲۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۲
امام الحق که گل گفتی..(آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه)
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۳:۰۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۲
زنده باد ایران وایرانی...تحت هیچ شرایطی زیر بار زور دولتمردان غربی نمیرویم ملت ایران در جهان نماد غیرت واستواری است پس امریکا هیچ غلطی نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۲:۵۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۲
هرچی با این امریکائی ها صادقانه تر برخورد کنیم می بینیم که اینها بی شرمانه تر می شوند اینها قابل اعتماد نیستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۲
تا صداقت از نظر شما چی باشه؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۲
می خواستم به اون ناشناس که نوشته صداقت از نظر شما چیه بگم از نظر ما همون چیزی که معنای آن را همه دنیا روراستی می نامند اما فکر می کنم تو امریکا معناش فرق داره یعنی همان چیزی فقط و فقط تو دولتمردای امریکا زیاد پیدا میشه، نامردی و وقتی بخوان بازنده بشی هوچی گری کردن
آخرین اخبار