جمعی از شاعران حوزه هنری كرمانی در برنامه‌های ویژه‌ بزرگداشت مولانا در كشور تركیه حضور یافتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، «محسن كاشانی»، «مجتبی احمدی»، «مهدی گنجی گوهری» و «محمدحسن اسفندیارپور» شاعران كرمانیِ حاضر در كاروان شاعران ایران بودند و «عباس سالاری» رییس حوزه هنری استان كرمان و «وحید محمدی» معاون فرهنگی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كرمان هم از مسئولان فرهنگی بودند كه شاعران را در این سفر فرهنگی و ادبی همراهی كردند.



بنا بر این گزارش، حضور در شهر قونیه و بازدید از مزار و موزه‌ مولانا، از نخستین برنامه‌های این سفر بود. 

در ادامه، شاعران با شركت در یك نشست، به بحث و تبادل نظر در خصوص تاریخ زندگی این شاعر بلند آوازه‌ ایرانی پرداختند. هم‌چنین استاد محمدعلی مجاهدی، شاعر پیش‌كسوت كشور در این نشست، سخنرانی كرد.

نشست مشترك شاعران ایرانی با اعضای انجمن ادبیِ «زبان و ادبیاتِ» تركیه، از برنامه‌های دیگر این سفر بود كه به تبادل نظر در خصوص مباحث ادبی و وضعیت ادبیات دو كشور گذشت.

پایان ‌بخش این سفر فرهنگی و ادبی، حضور شاعران ایرانی در دانشگاه آنكارا بود كه به مناسبت زادروز مولانا مراسمی در دانشكده‌ی ادبیات، تاریخ و جغرافی دانشگاه آنكارا، با مشاركت این دانشكده و رایزنی فرهنگی ایران در تركیه،‌ برگزار شد.

در این مراسم، علاوه بر رییس دانشكده و دكتر منفرد رایزن فرهنگی ایران، استاد محمدعلی مجاهدی و رضا اسماعیلی به سخنرانی و شعرخوانی پرداختند. هم‌چنین مجتبی احمدی از كرمان، روشن سلیمانی از قم و عالیه محرابی از یزد، از شاعرانی بودند كه در مراسم دانشگاه آنكارا، شعرخوانی كردند.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار