افزایش 5درصد ایمنی در هر سال

رییس سازمان بنادر ودریا نوردی گفت: براساس اهداف سازمان باید در هر سال 5 درصد ایمنی نسبت به سال قبل بهبود پیدا کند که در این زمینه هر ساله پیشرفت هایی را داشتیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، عطااله صدر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حدود 90 درصد از کالاهای تجاری دنیا از طریق دریا حمل می شود، گفت: در کشور ما هم بیش از 90 درصد از جابجایی کالا از طریق بنادر است بنابراین تخلیه و بارگیری بخش قابل توجهی از کالاها از طریق بنادر انجام میشود که برخی از آنها از نظر آتش سوزی سوختنی هستند.

صدر در ادامه افزود: بنابراین لازم است متناسب با توسعه حمل و نقل و زیربناها به ارتقاء ایمنی نیز توجه ویژه شود که در این زمینه یکی از اهداف اساسی سازمان افزایش سطح ایمنی است.

مدیر عامل سازمان بنادر ودریانوردی با بیان اینکه برای جانمایی کالاهای خطرناک محل های خاص و استانداردهای ویژه طراحی کردیم، گفت: مقابله با آلودگی نفتی از برنامه های سازمان است که در این باره اقداماتی را انجام داده ایم ضمن آنکه هزینه پاکسازی آلودگی های نفتی براساس قانون مجلس با سازمان و یا کشتی است که آلودگی را ایجاد کرده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی  با اشاره به ورود تجهیزات، آموزش عوامل فعال در بنادر، مراقبت های بنادر برای انتظام امور و رعایت ایمنی در بنادر، گفت: بنادر باید طوری ساخته شوند که قابلیت کنترل حریق داشته باشند به همین جهت در حال حاضر حوادث در بنادر ایران کاهش یافته است و بسیار محدود اتفاق می افتد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه خاطر نشان کرد: براساس اهداف سازمان باید در هر سال 5 درصد ایمنی نسبت به سال قبل بهبود پیدا کند که در این زمینه هر ساله پیشرفت هایی را داشتیم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ایمنی ، بنادر ، کالا ، آتش سوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار