جمعي از شاعران كرماني در ويژه‌ برنامه‌هاي بزرگداشت مولانا که از هفتم تا دهم مهر در كشور تركيه برگزار شد ، حضور يافتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان و بنا به اعلام حوزه هنري استان كرمان، تعدادي از شاعران كشور، که چهار تن از آنها کرمانی بودند ، با سفر به كشور تركيه، به مناسبت روز بزرگداشت مولانا در چند برنامه‌ي ادبي شركت كردند.

«محسن كاشاني»، «مجتبي احمدي»، «مهدي گنجي گوهري» و «محمدحسن اسفنديارپور» شاعران كرمانيِ حاضر در كاروان شاعران ايران بودند و «عباس سالاري» رييس حوزه هنري استان كرمان و «وحيد محمدي» معاون فرهنگي اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمان هم از مسئولان فرهنگي بودند كه شاعران را در اين سفر فرهنگي و ادبي همراهي كردند.

بنا بر اين گزارش: حضور در شهر قونيه و بازديد از مزار و موزه‌ي مولانا، از نخستين برنامه‌هاي اين سفر بود.

در ادامه، شاعران با شركت در يك نشست، به بحث و تبادل نظر در خصوص تاريخ زندگي اين شاعر بلندآوازه‌ي ايراني پرداختند.

همچنين استاد محمدعلي مجاهدي، شاعر پيشكسوت كشور در اين نشست، سخنراني كرد.

این گزارش می افزاید: شاعران ايراني در ادامه‌ي سفر، به دعوت رايزني فرهنگي ايران در تركيه، به آنكارا پايتخت اين كشور رفتند تا در چند برنامه‌ي ادبي ديگر شركت كنند.

نشست مشترك شاعران ايراني با اعضاي انجمن ادبيِ «زبان و ادبياتِ» تركيه، از برنامه‌هاي ديگر اين سفر بود كه به تبادل نظر در خصوص مباحث ادبي و وضعيت ادبيات دو كشور گذشت.

پايان‌بخش اين سفر فرهنگي و ادبي، حضور شاعران ايراني در دانشگاه آنكارا بود كه به مناسبت زادروز مولانا مراسمي در دانشكده‌ي ادبيات، تاريخ و جغرافي دانشگاه آنكارا، با مشاركت اين دانشكده و رايزني فرهنگي ايران در تركيه،‌ برگزار شد.

در اين مراسم، علاوه بر رييس دانشكده و دكتر منفرد رايزن فرهنگي ايران، استاد محمدعلي مجاهدي و رضا اسماعيلي به سخنراني و شعرخواني پرداختند.

مجتبي احمدي از كرمان، روشن سليماني از قم و عاليه محرابي از يزد نیز از شاعراني بودند كه در مراسم دانشگاه آنكارا، شعرخواني كردند/س.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.