رییس مجلس شورای اسلامی ایران با هیات پارلمانی عراق و رییس مجلس سوییس دیدار و در خصوص مسائل مهم منطقه ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، علی لاریجانی امروز چهارشنبه در دومین روز از سفر به سوییس، در دیدار  یوسف الرکابی، رئیس هیات پارلمانی عراق بااشاره به تحولات سوریه تاکید کرد: هم اکنون بسیاری از کشورها متوجه شده اند که راه حل نظامی درخصوص بحران سوریه جواب نمی دهد.
لاریجانی گفت: کشورهای اروپایی نیز به این مسئله رسیده اند که ژنو 2 می تواند برای این مسئله مهم باشد.
لاریجانی در ادامه با اشاره به انتخابات آتی عراق گفت: ثبات و آرامش و وحدت بیشتر در عراق برای ایران مهم است.
وی افزود: الحمدالله پیشرفت های خوبی عراق داشته اما حرکتهای تروریستی نگرانی هایی را ایجاد کرده است.
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذکرات اخیرش با اسامه النجیفی، رییس مجلس عراق تاکید کرد: تدبیر رهبران عراقی مشکل را حل خواهد کرد.
لاریجانی ادامه داد: توفیق عراق در گرو وفاق ملی است امیدواریم این همگرایی در عراق بیشتر شود. در آن شرایط مشکلات امنیتی عراق هم کمتر خواهد شد و تاثیر گذار در مسائل سوریه خواهد بود.
رئیس مجلس گفت: ما نظر دوستان عراق در رابطه سوریه را دقیق می دانیم و راه حل سیاسی را قبول داریم هرچند برخی کشورها این را قبول ندارند و فکر می کنند این بحران با راه حل نظامی قابل حل است.
یوسف الرکابی، رئیس هیات پارلمانی عراق نیز در این دیدار درخصوص بحران سوریه گفت: تقریبا تمام فراکسیون های عراقی به یک نقطه نظر درباره سوریه رسیده اند که این نظر به طرحی منجر شد و آقای نجیفی در تهران این طرح را بیان کرد.
الرکابی گفت: عراق از ابتدای بحران سوریه خواستار حل مسالمت آمیز و حل بحران از طریق سیاسی بوده است. 
رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در دیدار « فیلیپ لمباردی»، رییس مجلس سوییس درساختمان مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو، در خصوص مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار