دونالد رامسفلد وزير دفاع اسبق آمريکا گفت : با ادامه وضع کنوني و تعطيلي دولت، به دنيا اين پيام داده مي شود که سران آمريکا نمي توانند مسئولانه رفتار کنند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فاکس نيوز ؛ رامسفلد درباره توقف پرداخت حقوق نظاميان کشته شده به خانواده هايشان گفت :اين بسيار زشت و غير قابل توجيه است. براي من غير قابل تصور است که ساز و کار تصميم گيري در آمريکا چنين نتايج بسيار ناعادلانه اي را براي خانواده هاي کهنه سربازان و نظاميان کشته شده به بار آورد. وزير دفاع اسبق آمريکا گفت : دولت آمريکا در حال حاضر به صورت گزينشي عمل مي کند و کارهايي را انجام مي دهد که با فلسفه اين دولت سازگار باشد. براي نمونه جلوگيري از دسترسي کهنه سربازان جنگ جهاني دوم از رسيدن به يادمان اين جنگ، اقدامي گزينشي به شمار مي آيد.

وي گفت : اتفاقاتي در کاخ سفيد روي مي دهد ولي به صورت کلي نبود رهبري در آمريکا، اين پيام را به سراسر دنيا مي فرستد که آمريکا در حال افول است و ما به عنوان يک کشور، نمي توانيم به صورت منطقي رفتار و اقتصادمان را مديريت کنيم و اين پيام به همه دنيا فرستاده مي شود. ما به بودجه دفاعي خود آسيب مي زنيم و به دنيا اينگونه نشان مي دهيم که آمريکا ديگر، به آن شکلي که من در زندگي بزرگسالي خود ديده ام، عاملي تعيين کننده نيست. بسيار  غم انگيز است، مي توانيم خيلي چيزها را خيلي زود از دست بدهيم ولي سالها طول مي کشد که اطميناني و عوامل بازدارنده اي و احترامي که آمريکا سالها از آن برخوردار بود، اعاده کنيم.

رامسفلد گفت :کساني که در کاخ سفيد هستند نمي توانند کنگره و مجلس نمايندگان را رهبري کنند و متاسفانه رئيس جمهور فعلي ما حتي سابقه اي از رهبري را نيز نداشته  و رفتار وي به شکلي است که شأن کشور ما کاهش مي يابد. اعتبار سنجي هاي اقتصادي نيز نشان از کاهش چشمگير اعتبار کشور ما در زمان رياست جمهوري وي مي دهد. 

وي درباره افزايش سقف بدهي هاي دولت آمريکا گفت : نمي توان صرف هزينه کردن، پول هاي کشور را خرج و به مردم آمريکا اعلام کرد اين کار بسيار خوب است؛ اين کار محدوديت هايي دارد و تا زماني که رئيس جمهور با اين حقيقت که اين کار محدوديت هايي دارد روبرو نشود، از پا نمي نشيند. آسيب ها هم اکنون نيز زده شده اند و آمريکا اين پيام را به دنيا رسانده است که نمي تواند به شکلي مسئولانه رفتار کند و رهبري نيز براي انجام چنين کاري نداريم.

رامسفلد درباره اوضاع افغانستان گفت : از يک سو دولت اوباما اعلام کرده است که مي خواهد نيروهاي خود را از عراق خارج کند و از ديگر سو، هيچ توافقي نيز با طرف افغان درباره راهکار خروج و اقداماتي که بايد بعد از خروج نيروهاي آمريکايي صورت گيرد، به دست نيامده است. من خود مخالف اقدام اوباما در افزايش نيروهاي آمريکايي در افغانستان بودم.وي گفت : به باور من، رفتار ما در قبال کرزاي و دولت وي بسيار بد بوده است.
برچسب ها: دولت ، تعطیل ، رامسفلد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار